mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Bios

Reply

Thread Tools
Old 27 december, 2007, 08:08
Givargruppen

Hej alla igen, hoppas ni alla haft en fantastisk tid under de senaste dagarna. Jag vet att jag gjorde det!

Bit av ett problem här men jag har installerat min nya q6600go (darent installera min gcard ännu!), Men nu måste jag felmeddelandet "Intel CPU ucode lastning fel" som om jag inte misstar mig är riktade till mig som kräver en BIOS-uppdatering . Mitt problem är hur man gör detta med minimal risk. Jag har läst många artiklar om detta och alla är varierande, jag vet att u killarna kommer att ge mig det säkraste förfarande dock, så jag väntar på ditt professionella vägledning om detta.

Keith.

ps

Asus P5W DH Deluxe
Old 29 december 2007, 03:21
Givargruppen

Gå till Asus webbplats och följa det förfarande som de har lagt ut för BIOS-uppdateringar

Mitt System: --

Processor (s):
Intel 2.4Ghz Core 2 Quad
Moderkort:
Acer EG31M
RAM Minne:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Ljudkort:
Realtek High Definition Flygburet
Hårddisk (s):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk enhet (er):
DVD-RW + DVD
Mål / PSU:
Omärkta mål och PSU @ 500 watt
Kylning:
MATERIEL
Nätverk / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD och 15 tums LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista slutlige
Old 29 december 2007, 06:22
Givargruppen

Gjorde det i morse, ganska komplicerade och mycket oroande! Men det fungerade första gången så allt är bra, inte för räddhågad är det. Jag fann det mycket lättare med 2 st företag. (lånade en M8 och de instruktioner som kan följas lätt då.) så att det kan vara lite snipet råd för alla kräver en BIOS-flash.

Nu är det dags att se vad denna lilla osäkra pojken kan verkligen göra ...........

Keith.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.