mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPU, bundkort og RAM

Register

BIOS hjælp? : (

Reply

Thread Tools
Old 4. januar 2008, 12:40
Donor-Gruppen

Default BIOS hjælp? : (

Jeg gik til min RAM producentens websted, og jeg konstaterede, at min memory sticks formodes at køre på 2,0 ~ 2,1 volt. og min bios defaults DDR2 hukommelse til 1.8v. og muligheder er utydeligt, så jeg kan ikke ændre spændinger.

Er der en måde at frigøre disse indstillinger i BIOS, så jeg kan ændre den spænding, så jeg ikke kører min hukommelse undervolted?

Hvis du ønsker yderligere oplysninger, jeg bruger en MSI P-35 Neo Combo bundkort, og 2 GB G. Skill PC2 6400 DDR2 800 RAM.

Mit system: Ezekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2.66ghz
Bundkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Hukommelse:
2 GB G. Skill DDR2 800 MHz
Grafikkort (r):
BfG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 lydkort
Harddisk (e):
160 gig Western Digital SATA-drev
Optisk drev (r):
ASUS 16x DVD-CD-RW Combo drev
Sag / PSU:
CoolerMaster tilfælde Antec Earthwatts 500W
Køling:
3x lager 120mm fans, 1 bestand CPU fan
Network / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tommer Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4. januar 2008, 17:49
Bandlyst Gruppen

er der nogle overclock funktion? forsøger at tænde den, men kun ændre hukommelse spænding Thats hvordan det er i mine Jeg tror

Mit system: #

Processor (s):
Intel P4
Bundkort:
ECS 915pla2
RAM Hukommelse:
1GB
Grafikkort (r):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamant Xtreme 7.1
Harddisk (e):
160GB
Optisk drev (r):
DVD-ROM combo drev DVD + /-RW
Sag / PSU:
antech/x-power585
Køling:
luft
Network / Internet:
trådløs
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 januar 2008, 17:51
Donor-Gruppen

måske kan du flash BIOS, google det gør dit bundkort og ram spænding

Mit system: Cewy's spekulerer macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Bundkort:
asus p5q deluxe
RAM Hukommelse:
4 gig ocz 1066mhz SLI
Grafikkort (r):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
ombord
Harddisk (e):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk drev (r):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Sag / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Køling:
tuniq tårn
Network / Internet:
dual Gigabit LAN-porte
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 4 januar 2008, 18:14
Donor-Gruppen

Jeg har prøvet at alt for, og det har ikke givet nogen resultater. og der er en overclocking funktion, men selv hvis jeg tænder den, er det ikke frigøre disse optioner. de forbliver om auto og stadig utilgængelige.

I'm høring nogen jeg kan. Jeg ville ønske, jeg kunne tale med MSI. men jeg har ikke alle de nødvendige oplysninger til selv udfylde tech supportanmodning form: (hvilket er fuldstændig latterligt.

Jeg er på et tab for hvad de skal gøre.
Old 4 januar 2008, 18:16
Donor-Gruppen

godt, hvad er mulighederne for ram overclocking? Er der forskellige dem lide .. SLI eller ekspert for eksempel
Old 4 januar 2008, 18:29
Donor-Gruppen

der ikke er nogen hardware specifikke overclocks. Der er kun et punktum, og at jeg formoder, kontrollerer alting på én gang. og det har forskellige niveauer at gå fra 1% op til 15% overclock. Jeg har ikke 2 PCI-E slots, så der ikke ville være en SLI overclocking utility i der i første omgang.

og jeg lige haft en snak med min far om det lille problem. Han foreslår, at der måske fabrikanten hjemmeside er forældet, og at disse nyere modeller kan arbejde med en 1.8v indstilling snarere end den annoncerede værdier.

han foreslår, kan dette være tilfældet, fordi hvis spændingen går ned, RAM bremser med det. og hvis de tider ikke passer sammen, så ingen af mine ting ville være at arbejde i første omgang.

og jeg havde tænkt på mit eget. i strømindstillinger, den siger det mindste for DDR2 er 1.8v, og maksimum er 3.3v.

måske er det allerede erkender, at disse DIMM-enheder kræver mere magt, fordi den er indstillet til auto config, og det giver mig driftsspændinger Jeg har brug for uden mit vidende.

Jeg ville elske at være i stand til at åbne disse indstillinger og dobbelttjekke. det er bare at jeg føler ubehag ved det. hvis f.eks GSKILL eller mit mobo maker ville have sat noget på nettet, der vil besvare spørgsmål om dette, ville det gøre mig bedre om det. det er bare at der ikke er noget i bundkortets manual om denne slags ting. den ikke selv foreslår, at du kan ændre spænding muligheder i første omgang.

Jeg vil se, hvis jeg får et svar ud af MSI eller GSKILL, og overlade det alene for tiden. helvede, jeg har intet andet valg end at overlade det alene. Jeg kan ikke selv ændre noget. måske I'll dobbelttjekke mærkespænding disse behov med newegg, og andre websteder.

ikke er sikker på, hvad der ellers skal gøre. måske er der nogen med disse bekymringer vil se dette og oplyse mig mellemtiden.
Old 4 januar 2008, 18:31
Donor-Gruppen

og jeg brugte SLI som et eksempel, som jeg ved med 780i chipsæt er der 2 muligheder for ram overclocking, SLI greys ud hastighed og ekspert giver dig mulighed for at redigere den hastighed
Old 4. januar 2008, 18:35
Donor-Gruppen

AHA! THANK YOU NEWEGG!

det viser sig, at newegg tyder disse DIMM-enheder kræver 1.8-2.0 volt strøm. og da det er misligholdt på 1,8, jeg er faktisk ikke undervolted på alle tilsyneladende. Jeg behøver ikke at ændre noget efter alle ...

Jeg ville ønske jeg havde tænkt på at kontrollere newegg før ... endnu en grund til at elske at webstedet.
Jeg gætter, hvis nogen af jer finde ud af, hvordan du låser disse indstillinger i mellemtiden, er du velkommen til at oplyse mig. men det synes mit problem blev løst, før det selv begyndte.

tak for den hjælp, selv om fyrene. værdsat. :). Jeg tror nu jeg vil bekymre sig om udstationering billeder af den nye maskine. ^ _ ^
Old 6 januar 2008, 16:40
Bandlyst Gruppen

lol
Reply

Register

Bogmærker

Lignende Tråde
Tråd Thread Starter Forum Svar Last Post
Min BIOS styrtede ned? - Min BIOS er nu sat på alle fabriksindstillede Bubba CPU, bundkort og RAM 5 7 april 2009 15:33
BIOS og Ram Mooseknuckle CPU, bundkort og RAM 1 23 august 2008 16:59
Bios carpious CPU, bundkort og RAM 2 29th Dec 2007 06:22
Hvordan man opsætter BIOS Jack06 CPU, bundkort og RAM 5 28 november 2007 09:04
Bios ange General Hardware Chat 6 10 november 2007 10:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.

Annoncenetværk baseret på bytteøkonomi ® Copyright © 2000 - 2009 Jelsoft Enterprises Ltd SEO ved vBSEO © 2009, websteds egnethed til webcrawling, Inc.