mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

BIOS hjelp? : (

Reply

Thread Tools
Old 4 januar 2008, 12:40
Donor Group

Default BIOS hjelp? : (

Jeg dro til min RAM produsentens websted, og jeg oppdaget at min minnebrikker er ment til å kjøre på 2,0 ~ 2,1 volt. og min bios defaults DDR2 minne til 1.8v. og valgene er nedtonet, så jeg kan ikke endre spenninger.

Er det noen måte å låse opp disse innstillingene i BIOS slik at jeg kan endre spenninger slik at jeg ikke har min hukommelse undervolted?

Hvis du ønsker mer informasjon, Jeg bruker en MSI P-35 Neo Combo hovedkort, og 2 GB G. Skill PC2 6400 DDR2 800 RAM.

Min System: Esekiel

Prosessor (er):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66
Hovedkort:
MSI P-35 Neo Kombitaster brikkesett
RAM-minne:
2 gigabyte G. Skill DDR2 800mhz
Graphics Card (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512 MB
Lydkort:
Creative 7.1 soundcard
Harddisk (er):
160 gig Western Digital SATA-stasjon
Optisk stasjon (er):
ASUS 16x dvd-cd RW kombinert stasjon
Case / PSU:
CoolerMaster tilfellet Antec Earthwatts 500W
Cooling:
3x lager 120mm vifter, 1 stock CPU vifte
Nettverk / Internett:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Skjerm (er):
22 tommers Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4 januar 2008, 17:49
Banned Group

Er det noen overclock funksjon? prøv å slå den på, men bare endre minnet spenning dvs hvordan det er i mine tror jeg

Min System: #

Prosessor (er):
Intel P4
Hovedkort:
ecs 915pla2
RAM-minne:
1GB
Graphics Card (s):
ATI Radeon x1050
Lydkort:
diamond Xtreme 7.1
Harddisk (er):
160GB
Optisk stasjon (er):
DVD-ROM Combo drive DVD + /-RW
Case / PSU:
antech/x-power585
Cooling:
air
Nettverk / Internett:
trådløst
Skjerm (er):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4de 2008 jan 17:51
Donor Group

Kanskje du kan flash BIOS, google de gjøre av hovedkort og RAM spenning

Min System: Cewy er rart macine

Prosessor (er):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Hovedkort:
asus p5q deluxe
RAM-minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Graphics Card (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Lydkort:
onboard
Harddisk (er):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk stasjon (er):
3 asus dvd forfattere, LightScribe
Case / PSU:
Lian-li armoursuite PC-p60
Cooling:
tuniq tårn
Nettverk / Internett:
Dual Gigabit LAN-porter
Skjerm (er):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / ARCH linux
Old 4de 2008 jan 18:14
Donor Group

Jeg har prøvd det også, og det ikke har gitt noen resultater. og det er en overclocking funksjon, men selv om jeg skrur den på, betyr det ikke frigjøre disse alternativene. de forblir på auto og fremdeles utilgjengelig.

Jeg konsulenttjenester noen jeg kan. Jeg skulle ønske jeg kunne snakke med MSI. men jeg har ikke all nødvendig informasjon for å selv fylle ut Tech Support skjema: (som er helt latterlig.

Jeg er på et tap for hva de skal gjøre.
Old 4de 2008 jan 18:16
Donor Group

vel hva er alternativene for ram overclocking? er det forskjellige de liker .. SLI eller ekspert for eksempel
Old 4de 2008 jan 18:29
Donor Group

det finnes ikke noe hardware bestemte overclocks. Det er bare en prikk, og at jeg styrer alt på en gang. og det har ulike nivåer går fra 1% til 15% overclock. jeg ikke har 2 PCI-E slots så ville det ikke være et SLI overclocking verktøyet der i utgangspunktet.

og jeg bare hadde en prat med faren min om dette lite problem. Han antyder at kanskje produsenten nettsiden er utdatert, og at disse nyere modeller kan arbeide med en 1.8v innstilling enn den annonserte verdier.

Han antyder at dette kan være tilfelle fordi hvis spenningen går ned, RAM bremser ned med det. og hvis nytt ikke stemmer, vil ingen av mine ting ville være å arbeide i utgangspunktet.

og jeg hadde tenkt på min egen. i strømmen, står det at minimumskravet for DDR2 er 1.8v, og maksimum er 3.3v.

Kanskje det allerede anerkjenner at disse dimms krever mer strøm fordi den er satt til auto-oppsett, og det gir meg spenning jeg trenger uten min kjennskap.

Jeg ville elske å kunne åpne opp disse innstillingene og dobbeltsjekke. det er bare at jeg føler meg urolig om det. Hvis for eksempel GSKILL eller min mobo maker ville ha satt noe på nettet som skulle besvare et spørsmål om dette, som ville gjøre meg til å føle meg bedre om den. det er bare at det er ingenting i hovedkortet manualen om denne slags ting. det ikke selv at du kan endre spenning opsjoner i utgangspunktet.

Jeg får se om jeg får et svar ut av MSI eller GSKILL, og la den være alene for tiden. helvete har jeg ikke noe annet valg enn å la det være. Jeg kan heller ikke endre noe. kanskje jeg skal doble kontrollere spenninger disse trenger med newegg og andre nettsteder.

ikke sikker på hva annet å gjøre. Kanskje noen med disse bekymringene se dette og opplyser meg mellomtiden.
Old 4de 2008 jan 18:31
Donor Group

vel jeg brukte SLI som et eksempel som jeg vet med 780i brikkesett er det 2 alternativer for ram overclocking, SLI greys ut hastigheten og ekspert kan du redigere hastighet
Old 4de 2008 jan 18:35
Donor Group

AHA! TAKK NEWEGG!

det viser seg at newegg tyder disse dimms krever 1.8-2.0 volt strøm. og siden det er defaulted på 1.8, er jeg faktisk ikke undervolted på alle tilsynelatende. Jeg trenger ikke å endre noe etter alle ...

Jeg skulle ønske jeg hadde tenkt på sjekking newegg før ... en mer grunn til å elske denne nettsiden.
Jeg antar at hvis noen av dere finne ut hvordan du kan låse opp disse innstillingene i mellomtiden gjerne opplyse meg. men det synes problemet mitt ble løst før den engang startet.

takk for hjelpen om gutter. verdsatt. :). Jeg antar nå vil jeg bekymre innlegg bildene av den nye maskinen. ^ _ ^
Old 6te 2008 jan 16:40
Banned Group

lol
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Min BIOS krasjet? - Min BIOS er nå satt på alle forhåndsprogrammerte Bubba CPUer, Hovedkort & RAM 5 7 april 2009 15:33
BIOS og Ram Mooseknuckle CPUer, Hovedkort & RAM 1 23 august 2008 16:59
Biografier carpious CPUer, Hovedkort & RAM 2 29 desember 2007 06:22
Hvordan konfigurere BIOS Jack06 CPUer, Hovedkort & RAM 5 28 nov 2007 09:04
Biografier ange General Hardware Chat 6 10 nov 2007 10:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.