mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

BIOS hjälp? : (

Reply

Thread Tools
Old 4 januari 2008, 12:40
Givargruppen

Default BIOS hjälp? : (

Jag gick till min RAM tillverkarens hemsida, och jag fann att mina minnen ska köras på 2,0 ~ 2,1 volt. och min bios defaults DDR2 minne till 1.8V. och alternativen är grått så jag kan inte ändra spänningar.

Finns det något sätt att låsa upp dessa inställningar i BIOS så jag kan ändra spänningar så jag inte visar mitt minne undervolted?

Om du vill ha ytterligare information, jag använder ett MSI P-35 Neo Combo moderkort och 2 GB G. Skill PC2 6400 DDR2-800 RAM.

Mitt System: Hesekiel

Processor (s):
Intel Core 2 Duo E6750 2,66 GHz
Moderkort:
MSI P-35 Neo Combo chipset
RAM Minne:
2 gig G. Skill DDR2 800MHz
Grafikkort (s):
BFG NVIDIA GeForce 9800gtx + 512MB
Ljudkort:
Creative 7.1 ljudkort
Hårddisk (s):
160 gig Western Digital SATA drive
Optisk enhet (er):
ASUS 16x dvd-cd-rw combo enhet
Mål / PSU:
CoolerMaster fall Antec Earthwatts 500W
Kylning:
3x lager 120mm fläktar, 1 lager CPU fläkt
Nätverk / Internet:
Brighthouse Kabel 1 MB / s
Monitor (s):
22 tums Samsung widescreen
Operating System (s):
Windows XP Pro SP2
Old 4 januari 2008, 17:49
Banned Group

Finns det några överklockning funktion? försöker slå på den utan bara ändra det minne spänning thats hur det är i gruvan Jag tror

Mitt System: #

Processor (s):
Intel P4
Moderkort:
ECS 915pla2
RAM Minne:
1GB
Grafikkort (s):
ATI Radeon x1050
Ljudkort:
diamant Xtreme 7.1
Hårddisk (s):
160GB
Optisk enhet (er):
DVD-ROM Combo-enhet DVD + /-RW
Mål / PSU:
antech/x-power585
Kylning:
luft
Nätverk / Internet:
trådlös
Monitor (s):
Philips 109b6 19 "CRT
Operating System (s):
Windows XP
Old 4 januari 2008, 17:51
Givargruppen

Kanske kan du flash BIOS, google fabrikat av ditt moderkort och RAM-spänning

Mitt System: Cewy s undrar macine

Processor (s):
Intel Core 2 Quad q6600@3.2Ghz
Moderkort:
asus p5q deluxe
RAM Minne:
4 gig ocz 1066MHz SLI
Grafikkort (s):
nvidia evga 8800 ultra ko
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
750 gig Seagate, 32meg cache
Optisk enhet (er):
3 asus dvd författare, LightScribe
Mål / PSU:
Lian-li armoursuite PC-P60
Kylning:
tuniq torn
Nätverk / Internet:
Dual Gigabit LAN-portar
Monitor (s):
24 "dell 2408wfp
Operating System (s):
winfail vista 64 | ubuntu / arch linux
Old 4 januari 2008, 18:14
Givargruppen

Jag har provat det också och det har inte gett några resultat. och det finns en överklockning funktion, men även om jag slår på den, inte frigöra dessa alternativ. de kvar på auto och fortfarande är otillgängliga.

Jag har hört någon som jag kan. Jag önskar att jag kunde prata med MSI. men jag har inte all nödvändig information för att även fylla i supportresurser formuläret: (vilket är fullkomligt löjligt.

Jag är på en förlust för vad de ska göra.
Old 4 januari 2008, 18:16
Givargruppen

och vilka är alternativen för RAM överklockning? Finns det olika sådana gillar .. SLI eller en expert, till exempel
Old 4 januari 2008, 18:29
Givargruppen

det finns inte någon hårdvara särskilda overclocks. Det finns bara en punkt och att jag antar att kontrollerna allt på en gång. och har olika nivåer som går från 1% till 15% överklockning. jag inte har 2 PCI-E slots så det skulle inte vara en SLI överklockning nyttan i det i första hand.

och jag precis haft ett samtal med min far om detta lilla problem. Han menar att det kanske tillverkarens hemsida är föråldrad och att dessa nyare modeller kan arbeta med en 1.8V inställning snarare än de angivna värdena.

han föreslår detta kan vara fallet för om spänningen går ner, RAM-bromsar med det. Om tiderna inte stämmer, då ingen av mina saker skulle fungera i första hand.

och jag hade en tanke på min egen. i motorinställningar, det säger det minsta för DDR2 är 1.8V, och högst är 3.3V.

det kanske redan är medveten om att dessa DIMMs kräva mer makt, eftersom det är inställt på auto config, och det är att jag får spänningar jag behöver utan min vetskap.

Jag skulle älska att kunna öppna dessa inställningar och dubbelkolla. det är bara att jag känner mig illa till mods över det. Om till exempel GSKILL eller mitt mobo maker skulle ha lagt något på nätet som skulle svara på en fråga om detta, som skulle få mig att må bättre om det. det är bara att det inte finns någonting i moderkortet om den här sortens saker. det inte ens föreslå att du kan ändra spänningen alternativ i första hand.

Jag ska se om jag får något svar av MSI eller GSKILL, och lämna den ensam för tillfället. fan jag har inget annat val än att lämna den ensam. Jag kan inte ens ändra på någonting. jag kanske ska dubbelkolla de spänningar dessa behov med newegg och andra webbplatser.

inte säker på vad att göra. kanske någon med dessa problem kommer att se det här och upplysa mig tiden.
Old 4 januari 2008, 18:31
Givargruppen

och jag använde SLI som exempel eftersom jag vet med 780i chipset finns det 2 alternativ för RAM överklockning, SLI Greys ut hastigheten och expert kan du redigera den hastighet
Old 4 januari 2008, 18:35
Givargruppen

AHA! TACK NEWEGG!

det visar sig att newegg visar dessa DIMMs kräva 1.8-2.0 volt ström. och eftersom det är fallerad på 1.8, jag är faktiskt inte undervolted alls tydligen. Jag behöver inte ändra något trots allt ...

Jag önskar att jag trodde att kontrollera newegg innan ... ytterligare ett skäl att älska den webbplatsen.
Jag antar att om någon av er lista ut hur du låser upp dessa inställningar under tiden får du gärna upplysa mig. men det tycks vara mitt problem var löst innan det ens började.

tack för hjälpen men killar. uppskattat. :). Jag antar att jag ska oroa sig för utstationering bilder av den nya maskinen. ^ _ ^
Old 6 januari 2008, 16:40
Banned Group

lol
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Mitt BIOS Crashed? - Min BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningarna Bubba Processorer, moderkort & RAM 5 7 april 2009 15:33
BIOS och Ram Mooseknuckle Processorer, moderkort & RAM 1 23 august 2008 16:59
Bios carpious Processorer, moderkort & RAM 2 29 december 2007 06:22
Hur man ställer in BIOS Jack06 Processorer, moderkort & RAM 5 28 november 2007 09:04
Bios Ange General Hardware Chat 6 10 november 2007 10:28
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.