![]() |
|
| |||
| |||
| Hei Først av syke gi deg min pc spec AMD Sempron 3000 + på 1.8GHz. 1gig ram 80gb harddisk SATA og en gigabyte 6100 m2ma hovedkort. Da jeg fikk denne PCen det trengs en ny harddisk og ny ram jeg brakte 1gig ram DDR2 og jeg brakte en helt ny HDD begynte å formatt det og fortsatte deretter å installere Windows XP etter formatering Det vil si vent litt mens den installerer vinduer filer og ting, men holdt fryser på 15% så jeg couldnt last xp på den så senere gikk jeg inn i bios og annen dum grunn jeg sette den til optimalisert mislighold, men likevel holdt fryser så tenkte jeg id prøve fail safe defaults og nå når jeg slår den på det bare kommer opp en svart skjerm med en blinkende markør øverst selv om jeg går inn i bios og setter min DVD-ROM-stasjon for første oppstartsenheten det gjør ingen forskjell, og wont laste opp os bare en svart skjerm dont know hva vi skal prøve nå jeg lurte på om noen hadde noen ideer om hvordan å løse dette |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Resette BIOS ved å fjerne batteriet for et godt noen minutter.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, ta ut batteriet på hovedkortet i 5-10 minutter bør gjøre, noen hovedkort har også en klar CMOS jumper, som du kobler noe ledende (en skrutrekker fungerer) mellom pinnene som vil resette BIOS, dette imidlertid om det, er i en annen del av hovedkort for hver modell, så ta en titt på ditt hovedkort manualen, må det nevnes hvor det er hvis du har det.
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Trenger du hjelp i forbindelse NAT INNSTILLING | shakirat | Nettverk, modem og VoIP | 0 | 13 juni 2009 14:23 |
| Min BIOS krasjet? - Min BIOS er nå satt på alle forhåndsprogrammerte | Bubba | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 7 april 2009 15:33 |
| Konfigurere ICS med både Mac og PC | nvisibl | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 25 nov 2008 11:11 |
| Hjelp til å sette opp trådløst | epler | Nettverk, modem og VoIP | 1 | 5 feb 2008 02:50 |
| Sette opp VPN | Jonathon28 | Nettverk, modem og VoIP | 4 | 27 desember 2007 05:42 |
| Thread Tools | |
| |