![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Först sjuk ger dig min pc spec AMD Sempron 3000 + på 1.8GHz. 1gig RAM 80GB SATA hårddisk och en gigabyte 6.100 m2ma moderkort. När jag fick den här st det behövs en ny hårddisk och ny bagge Jag tog väduren 1gig DDR2 tog jag och en helt ny hdd började formatt det och sedan fortsatte att installera Windows XP efter formateringen Det vill säga vänta medan man installerar windows filer och sånt men höll frysning på 15% så JAG kunde lasta xp på den så senare gick jag in i bios och av någon dum anledning jag det till en optimal defaults men fortfarande hålls frysning sedan tänkte jag id prova felsäkert fel och nu när jag slår på det bara kommer upp en svart skärm med en blinkande markör på toppen även om jag går in i bios och ställa in mina DVD-ROM-enhet för första startenhet det gör ingen skillnad och brukar ladda upp os bara en svart skärm dont know vi ska prova nu jag undrade om någon hade några idéer om hur man löser detta |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Återställ BIOS genom att ta bort batteriet för en bra några minuter.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, ta bort batteriet på moderkortet i 5-10 minuter borde göra, vissa moderkort har också en tydlig CMOS jumper, som du ansluter till något ledande (en skruvmejsel verk) mellan stiften som kommer att nollställa BIOS, detta dock om det, är en annan del av moderkortet för varje modell, så ta en titt på ditt moderkort manual, bör nämna att när det är om du har en.
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver du hjälp om NAT SETTING | shakirat | Nätverk, Modem & VoIP | 0 | 13 juni 2009 14:23 |
| Mitt BIOS Crashed? - Min BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningarna | Bubba | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 7 april 2009 15:33 |
| Konfigurera ICS med både Mac och PC | nvisibl | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 25 november 2008 11:11 |
| Hjälp att upprätta trådlösa | äpplen | Nätverk, Modem & VoIP | 1 | 5 februari 2008 02:50 |
| Konfigurera VPN | Jonathon28 | Nätverk, Modem & VoIP | 4 | 27 december 2007 05:42 |
| Thread Tools | |
| |