mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

BIOS-uppdatering

Reply

Thread Tools
Old 4 December 2007, 17:11
Givargruppen

Default BIOS-uppdatering

När jag först köpte datorn id få tillfällig blå skärmar säger min bios isnt acpi (tror jag)-kompatibel

så jag ringde Evesham, och de skickade mig en BIOS-uppdatering disk, jag ringde dem och det var allt bra

sedan formating datorn fick jag problem igen

ive försökt starta upp disken och ingenting händer, bara säger något om Windows 98

det säger på disken

"starta från cd och köra update.bat från DOS-prompt"

Jag kan ringa dem och de steg mig genom det, men jag trodde id be er mycket första

Mitt System: Min

Processor (s):
AMD Athlon dual core
Moderkort:
Winfast 6600
RAM Minne:
3Gb
Grafikkort (s):
MSI 8600GT
Ljudkort:
några billiga DX9 5.1
Hårddisk (s):
Optisk enhet (er):
Mål / PSU:
Kylning:
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
Cibox 1440 x 900
Operating System (s):
Vista
Old 5 december, 2007, 01:07
Givargruppen

Default BIOS-uppdatering

först försöka underclocking ditt RAM 1 steg (t.ex. underclock 533 till 400) som fungerade för mig!

även se till att alla snabbkorrigeringarna installeras för ditt operativsystem och GPU etc, men prova ovan första som mer sannolikt att så är fallet.
Old 5 december, 2007, 05:04
Givargruppen

Default BIOS-uppdatering

na dude disken fixar det, det bara eftersom reformmating im gissa vad skivan hade förändrats och

hårdvara är bra
Old 5 december, 2007, 07:12
Givargruppen

Default BIOS-uppdatering

precis startat upp från CD då jag var tvungen att typ update.bat och sedan gick ut på en och sa att uppdatera framgång alls bra
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.