![]() |
|
| |||
| |||
| Jeg har nylig blitt bedt om å oppdatere BIOS og søk på Google avslører at mitt hovedkort ikke eksisterer av produsenten. Mitt hovedkort er en MS-7041 fra MSI men MSI webområde ikke har hovedkortet i arkivene eller nye produkter. Datamaskinen ble gjort av Ei systemer, men deres hjemmeside ikke eksisterer. Vil det være trygt å bruke Medion BIOS-oppdatering jeg har funnet, fordi det er den samme hovedkort? Jeg er ganske sikker på at delene er ikke Ei Systems spesifikke og branding betyr at det er en sak sammen med ting, men jeg er litt slitne av å bruke en BIOS-oppdatering som ikke er for min bestemte PC. |
|
| |||
| |||
| |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hvis det går galt din mobo er død, så personlig ville jeg ønsker å være 100% sikker på at jeg bruker de riktige BIOS. Hvorfor er du oppdaterer likevel?
| |||
| |||
| En datamaskin butikken fortalte meg om å gjøre det, RAM problemene jeg har i en annen tråd. Fyren sa at jeg burde oppdatere å fikse problemet jeg finner ikke eksakte hovedkortet og systemet. Den nærmeste er Medion en posted by Emrys88. |
|
| |||
| |||
| BIOS-oppdateringer er stort sett bare så du kan passe nyere RAM / CPU deretter når mobo ble gjort. Mange er ikke støttes, spesielt mobos montert i branded PCer. Personlig ville jeg spørre hvorfor en BIOS-oppdatering vil løse problemet, hvis RAM er dårlig / for ny ville jeg bytte at over en BIOS-oppdatering i dette tilfellet. |
|
| |||
| |||
| Oky doky takk. Jeg vil fortelle ham i BIOS-oppdateringen ikke fungerte, og se hva han sier. Cheers Dave =) |