![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har nyligen sagt att uppdatera min BIOS och sökningar på Google visar att mitt moderkort finns inte av tillverkaren. Mitt moderkort är ett MS-7041 från MSI men MSI webbplats inte funktionen moderkortet i arkiven eller nya produkter. Datorn gjordes av Ei Systems men deras hemsida doesnt finns. Skulle det vara säkert att använda Medion BIOS uppdatering Jag har hittat eftersom det är samma moderkort? Jag är ganska säker på de delar som inte är Ei Systems specifika och branding betyder att det är ett fall kombinerade med grejer men jag är lite trött av att använda en BIOS-uppdatering så är det inte för min specifika dator. |
|
| |||
| |||
| |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om det går fel ditt mobo är död, så personligen skulle jag vill vara 100% säker på att jag använder rätt BIOS. Varför är du uppdatera egentligen?
| |||
| |||
| En dator butiken sa åt mig att göra det, RAM-frågor har jag i en annan tråd. Killen sa att jag skulle uppdatera för att åtgärda problemet jag kan inte hitta min exakta moderkort och system. Den närmaste är Medion en posted by Emrys88. |
|
| |||
| |||
| BIOS-uppdateringar är ganska mycket bara så att du kan passa nyare RAM / CPU sedan när ditt mobo gjordes. Många är rotlös, speciellt mobos monteras i märkesvarusegmentet datorer. Personligen skulle jag fråga varför en BIOS-uppdatering kommer att fixa ditt problem, om RAM är dålig / för nya jag växlingsutrymmet att mer än en BIOS-uppdatering i detta fall. |
|
| |||
| |||
| Oky doky, tack. Jag ska tala om för honom att BIOS-uppdatering inte fungerade och se vad han säger. Cheers Dave =) |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Lenovo Moderkort: 9702B4U Bios Ladda ner | luisvm67 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 5 juni 2009 23:03 |
| Mitt BIOS Crashed? - Min BIOS är nu inställt på alla fabriksinställningarna | Bubba | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 7 april 2009 15:33 |
| Asus M3a78-em Motherboard Bios Cool & Quiet Option Fråga | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 27 februari 2009 13:36 |
| Nya moderkort BIOS uppgradering ska jag? | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 8 februari 2009 10:09 |
| BIOS och SM Bus Controller uppdateringar behövs | Bleu | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 26 august 2008 15:18 |
| Thread Tools | |
| |