![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag köpte två pinnar av 1GB DDR2 RAM 5300, från ebay för ett par månader tillbaka nu och bara ett verkar fungera, om jag har dem både tillsammans med min ursprungliga två 512MB minnen så är det bara lyder på 2,5 GB när man tittar på egenskaper. om jag slår på dem, röra dem uop ABIT jag skränande få längre bara mindre RAM. nu Theres en pinne i dag har våldsamt vänster på min hylla (om du kan våldsamt rum något nedåt) eftersom det oftern ger mig blå skärm, dess DDR2 RAM 1GB 5300 är exakt samma som den andra men det här en orsakar ohrrid blueee. kan min dator bara ta en viss mängd, jag gick till kritisk och gjorde en sökning, och de sa att jag kan ha 4GB enkelt!
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Om varje pinne verk på det egna det är osannolikt att de är felaktiga.
| |||
| |||
| Om du sätter 2 pinnar av 1gg på egen hand gör du visa 2gg eller 1gg |
|
| |||
| |||
| sjuka måste kontrollera, men om jag minns rätt så visas som 2 men inte stabil .... sjuka har en kontroll nu som varit ett tag sedan jag senast kontrolleras |
|
| |||
| |||
| Montera dem i olika konstellationer tills du hittar fel pinne. Vi måste bekräfta att de inte fel innan tittar på andra områden. |
|
| |||
| |||
| precis som i den förväntade fel pinne och inom några minuter blå skärm visas säga minne fel, jag försökte igen, och det sa IRQ ..... I didnt har tid att skriva ner det beklagar jag ut den förväntade fel fastna i slot 2 med arbetsmiljön 1GB i kortplats 1 ... lämnar mina två 512's som följde med datorn, ut. Nu har jag min arbetar 1gb i lättja 2 och sedan två 512 i 2 och 3 och alla är bra men jag vet om jag lagt den andra 1gb sticka i dag inte bara kommer att ge mig en blå skärm kommer det också visas som 2.5 gb, udda mycket udda |
|
| |||
| |||
| Det ser ut som en felaktig stick, prova skumma en på sitt eget i slot 1, om det brister prova bra ett och samma fack. |
|
| |||
| |||
| Din gör detta mycket svårt att förstå. Vi försöker att fastställa om en eller båda eller ingen av de 1GB minnen arbete. Swap dem runt tills du kan peka ut en felaktig pinne. |
|
| |||
| |||
| im sorry Jag trodde jag gjorde det klart .... den 1 GB-minnet som jag dont har nu skapar blå skärm, så viktigt att säga att jag har en 1 GB och två 512 i för tillfället och alla fina om jag lagt den andra 1gb sticka i då får jag en blå skärm, men för att vara slutligen säker im kommer att uttrycka det på egen hand, om ursäkt för att förlänga denna, långsam död va? |
|
| |||
| |||
| That's it. Process för eliminering. Låt oss veta hur du får den. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Skärmen blir blå ... | Paul4763 | General Hardware Chat | 2 | 4 September 2009 06:53 |
| Blå skärm | abgriffin13 | Windows-operativsystem | 2 | 7 oktober 2008 04:41 |
| Blue screen Windows stänk skärmen | Mukk1987 | Windows-operativsystem | 3 | 15 april 2008 13:22 |
| Få en blå skärm | samjohnson | Windows-operativsystem | 24 | 11 februari 2008 12:41 |
| Blue Screen | phoeniximportersuk | General Software Chat | 7 | 24 sep 2007 12:47 |
| Thread Tools | |
| |