![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jeg var bare undrende, hvad gør bus hastigheder afhænger af? hvad bestemmer dem, ligesom GPU kernen og GPU hukommelse GPU kerne (3D) - 540MHz GPU hukommelse - 702MHz Jeg har en quad-core processor 2.40ghz Hvad gjorde mig gad vide om dette var, at en af mine venner har en dual core computer endnu hans bus hastigheder er meget højere end mine. hvorfor? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| hvad Bus hastighed er du den om? Taler du om Front side bus (FSB) hastighed? hvis du er, det er den hastighed CPU'en kører på, CPU's have noget, der hedder en multiplikator, dette er en værdi, der normalt er omkring 10 ish, give eller tage et par afhængigt af CPU familien, dette er bestemt af North bridge chip på bundkortet. Grunden til, at hans duel har en højere FSB vil formentlig blive, fordi hans CPU har en lavere multiplikator værdi (dvs. at få de samme clock hastighed, en højere FSB er nødvendig) (Multiplicer det Multiplikator af FSB, og du får uret hastighed)
| |||
| |||
| faktisk er jeg virkelig ikke vidste noget om bus hastigheder og jeg henviste til bus hastigheder at nvidia overvåge shows, så jeg ikke rigtig sikker på, om sin FSB eller ej, hvor andet på computeren kan jeg tjekke min bus hastigheder? |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
De er faktisk de hastigheder du grafik chip og lagerchip. Generelt bedre, nyere chips køre ved højere clock hastigheder ikke meget anderledes end CPU clock hastigheder. Mit system: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Yea, Ligesom dave sagt, disse frekvenser, du har indsendt er uret hastigheder, hvis dine venner er højere, er det sandsynligvis betyder, at han har en nyere gfx kortet. uret hastigheder tendens til at stige i takt med bedre kortet, men dette er ikke den eneste faktor int han udførelsen af kortet. Men i almindelighed (atleast med den højere ende kort på det tidspunkt) ATI kort har en langt højere clock hastighed i forhold til Nvidia, men performace hvis temmelig ens. |
|
| |||
| |||
| Dette er også sortere for at henvise til mit andet problem på disse fora, om mit nvlddmkm problem, der opstår lige nu, jeg kontrollere bus hastigheder på nvidia overvåge og fortæller mig, at alle bus hastigheder er på 0mhz, FSB , hukommelse og GPU kerne (ved den måde, jeg er også i fejlsikret tilstand) hvorfor er det alle ved nul? Fordi jeg er i fejlsikret tilstand? eller anden grund .. |
|
| |||
| |||
| Jeg tror, der er bare noget galt med Nvidia skærm, har du prøvet andre overvågnings-programmer (ligesom CPU-Z og GPU-Z)? |
|
| |||
| |||
| Resultaterne vil sandsynligvis være skæv i fejlsikret tilstand. |
|
| |||
| |||
| Ja, det er sikkert mode Thats gøre det. Ok tak for de oplysninger om bus hastigheder Jeg tror jeg er godt med, at nu. |
|
| |||
| |||
| ok, din velkommen. |