mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Bus hastigheter

Reply

Thread Tools
Old 9 oktober 2008, 14:54
Medlem Group

Hei, Jeg bare lurer på, hva gjør buss hastigheter avhenge? Hva bestemmer dem som GPU core og GPU minne

GPU core (3D) - 540MHz
GPU minne - 702MHz

Jeg har en Quad Core-prosessor 2.40ghz

Hva fikk meg til å undres om dette var at en venn av meg har en dual core datamaskinen ennå hans buss hastigheter er mye høyere enn min. hvorfor?
Old 9 oktober 2008, 15:00
Donor Group

hva Bus hastighet er du på om? Snakker du om Front side bus (FSB) hastighet? hvis du er, det er speed CPU kjører, CPUens har noe som kalles en multiplikator, dette er en verdi som er vanligvis rundt 10 ish, gi eller ta noen avhengig av CPU familie, dette er bestemt av North Bridge chip på hovedkortet. Grunnen til at hans duell har en høyere FSB vil trolig være fordi hans CPU har lavere multiplier verdi (som betyr å få samme klokke hastighet høyere FSB er nødvendig) (Multipliser det Multiplikator av FSB og du får klokken hastighet)

Hvis det er buss hastighet du på om det er det, hvis det ikke kunne du utdype?

Min System: Først OC

Prosessor (er):
Intel E2180@2.85
Hovedkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM-minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Graphics Card (s):
Gainward ATI 3850
Lydkort:
om bord
Harddisk (er):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk stasjon (er):
Hitachi DVD-ROM GD-2500
Case / PSU:
Corsair VX450
Cooling:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nettverk / Internett:
ombord / ha 10Meg virgin kabel
Skjerm (er):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9 oktober 2008, 16:05
Medlem Group

faktisk er jeg egentlig ikke visste noe om buss hastigheter og jeg henviser til buss hastigheter som nvidia monitor viser, så jeg er ikke sikker hvis dens FSB eller ikke, hvor annet på datamaskinen kan jeg sjekke buss hastigheter?
Old 9 oktober 2008, 16:09
Administrator Group

Sitat:
Originally Posted by polakstanek View Post
Hei, Jeg bare lurer på, hva gjør buss hastigheter avhenge? Hva bestemmer dem som GPU core og GPU minne

GPU core (3D) - 540MHz
GPU minne - 702MHz

Jeg har en Quad Core-prosessor 2.40ghz

Hva fikk meg til å undres om dette var at en venn av meg har en dual core datamaskinen ennå hans buss hastigheter er mye høyere enn min. hvorfor?
Det er klokke hastigheter ikke buss hastigheter.

De er effektivt hastigheter du grafikk chip og minne chip.

Generelt bedre, nyere prosessorene kjøre på høyere klokke hastigheter ikke mye annerledes enn CPU klokke hastigheter.

Min System: Hybr! D

Prosessor (er):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Hovedkort:
HP nForce 560
RAM-minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Graphics Card (s):
Nvidia 7150M Om bord Integrert
Lydkort:
5.1 Om bord Integrert
Harddisk (er):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk stasjon (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Case / PSU:
Stock HP
Cooling:
Stock HP
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 10MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 oktober 2008, 23:52
Donor Group

Det stemmer, likhet dave sa de frekvenser som du postet er klokken hastigheter, om vennene dine er høyere, er det mest sannsynlig betyr at han har en nyere gfx kortet. klokken hastigheter tendens til å øke med bedre kort, men dette er ikke den eneste faktoren int han ytelsen til kortet. Men generelt (atleast med høyere end kortene i øyeblikket) ATI-kort har en mye høyere klokke hastighet i forhold til Nvidia, men performace hvis ganske lik.
Old 10 oktober 2008, 21:03
Medlem Group

Dette er også en måte å henvise til andre problem på disse fora, om mine nvlddmkm problemet som er oppstått akkurat nå, er jeg sjekke buss hastigheter på nvidia monitor og forteller meg at alle buss hastigheter er 0mhz, FSB , minne og GPU core (ved måten jeg også i sikker modus)

hvorfor er det på null? Fordi jeg er i sikkermodus? eller annen grunn ..
Old 11 oktober 2008, 02:36
Donor Group

Jeg tror det er noe galt med Nvidia-skjerm, har du prøvd noen annen overvåking programmer (som CPU-Z og GPU-Z)?
Old 11 oktober 2008, 04:30
Administrator Group

Resultatene vil trolig være skjev i sikker modus.
Old 11 oktober 2008, 07:36
Medlem Group

Ja, det er sikkert modus dvs gjøre det. Ok takk for informasjonen på buss hastigheter Jeg tror jeg er flink med det nå.
Old 11 oktober 2008, 08:32
Donor Group

ok, velkomstsiden.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.