mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Buss hastighet

Reply

Thread Tools
Old 9 oktober 2008, 14:54
Ledamot Gruppen

Default Buss hastighet

Hej, jag undrar bara, vad gör buss hastigheter beror på? vad avgör dem, liksom GPU core och GPU minne

GPU core (3D) - 540MHz
GPU minne - 702MHz

Jag har en Quad Core-processor 2.40ghz

Vad fick mig att undra om detta var att en vän till mig har en dual core dator men hans buss hastigheter är mycket högre än mitt. varför?
Old 9 oktober 2008, 15:00
Givargruppen

Default Buss hastighet

vad Buss hastighet pratar du om? Är du talar om Front side bus (FSB) hastighet? Om du är, det är den hastighet som processorn kör på, CPU's har något som kallas en multiplikatoreffekt, det här är ett värde som är normalt cirka 10 ish, ge eller ta ett par beroende på CPU familj, detta bestäms av North bridge chip på moderkortet. Anledningen till att hans duell har en högre FSB är förmodligen att hans CPU har en lägre multiplikator värde (dvs att få samma klocka hastighet, en högre FSB behövs) (Multiplicera det Multiplicerare av FSB och du får klockan hastighet)

Om så är bussen hastighet du är på om det är det, om det inte kan du utveckla?

Mitt System: Första OC

Processor (s):
Intel E2180@2.85
Moderkort:
Gigabyte GA-P35-DS3L
RAM Minne:
2x1GB OCZ PC2-9200 Reaper CL5
Grafikkort (s):
Gainward ATI 3850
Ljudkort:
ombord
Hårddisk (s):
Seagate Barracuda 7200.7 120GB
Optisk enhet (er):
HITACHI DVD-ROM GD-2500
Mål / PSU:
Corsair VX450
Kylning:
AC freezer7 Pro, 2x80mm, 1x90mm, 1x120mm
Nätverk / Internet:
ombord / förment 10Meg virgin kabel
Monitor (s):
Viewsonic Vx922; Viewsonic VE702m
Operating System (s):
XP Home
Old 9 oktober 2008, 16:05
Ledamot Gruppen

Default Buss hastighet

faktiskt jag verkligen inte vet någonting om buss hastigheter och jag hänvisade till buss hastigheter att nvidia övervaka visar, så jag är inte riktigt säker om dess FSB eller inte, var annars på datorn kan jag kontrollera min buss hastigheter?
Old 9 oktober 2008, 16:09
Administrator Group

Default Buss hastighet

Citat:
Ursprungligen postat av polakstanek View Post
Hej, jag undrar bara, vad gör buss hastigheter beror på? vad avgör dem, liksom GPU core och GPU minne

GPU core (3D) - 540MHz
GPU minne - 702MHz

Jag har en Quad Core-processor 2.40ghz

Vad fick mig att undra om detta var att en vän till mig har en dual core dator men hans buss hastigheter är mycket högre än mitt. varför?
Det är klockan hastigheter inte buss hastigheter.

De är faktiskt de hastigheter du grafikchip och memory chip.

Generellt bättre, nyare marker köras med högre klocka hastigheter inte mycket annorlunda än CPU klockan hastigheter.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 9 oktober 2008, 23:52
Givargruppen

Default Buss hastighet

Yea, liksom dave sagt, de frekvenser som du postat är klockan hastigheter, om dina vänner är högre, det sannolikt innebär att han har en nyare Gfx kort. klockan hastigheter tenderar att öka med bättre kortet, men detta är inte den enda faktorn int han prestanda av kortet. Men i allmänhet (minst med högre slutet kort för tillfället) ATI-kort har en mycket högre klocka hastighet jämfört med Nvidia, men performace om ganska likartade.
Old 10 oktober 2008, 21:03
Ledamot Gruppen

Default Buss hastighet

Detta är också sådant att hänvisa till min andra problem på dessa forum, om min nvlddmkm problem, som sker just nu, jag kontrollera buss hastigheter på nvidia övervaka och berättade att alla buss hastigheter på 0mhz, FSB , minne och GPU core (genom det sätt jag även i felsäkert läge)

varför är det alla på noll? Eftersom jag är i felsäkert läge? eller annan orsak ..
Old 11 oktober 2008, 02:36
Givargruppen

Default Buss hastighet

Jag tycker att det är något fel med Nvidia övervaka, har du provat någon annan övervakning program (som CPU-Z och GPU-Z)?
Old 11 oktober 2008, 04:30
Administrator Group

Default Buss hastighet

Resultaten kommer troligen att bli sned i felsäkert läge.
Old 11 oktober 2008, 07:36
Ledamot Gruppen

Default Buss hastighet

Ja, det är säkert läge thats detta. Ok tack för informationen på buss hastigheter Jag tror jag är bra med det nu.
Old 11 oktober 2008, 08:32
Givargruppen

Default Buss hastighet

ok, du välkommen.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Måste FSB Hastigheter Match? James Justin Harrell Processorer, moderkort & RAM 3 22 december 2007 07:09
FSB hastigheter robina80 Processorer, moderkort & RAM 2 1 december 2007 11:38
Ram hastigheter xactly Processorer, moderkort & RAM 3 2:a sep 2007 17:26
Ladda ner hastigheterna barnseytheref General Software Chat 1 27 juli 2007 02:03
Conection hastigheter. Miss Web Design, Hosting & SEO 2 26 sep 2006 12:09
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.