![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, jag undrar bara, vad gör buss hastigheter beror på? vad avgör dem, liksom GPU core och GPU minne GPU core (3D) - 540MHz GPU minne - 702MHz Jag har en Quad Core-processor 2.40ghz Vad fick mig att undra om detta var att en vän till mig har en dual core dator men hans buss hastigheter är mycket högre än mitt. varför? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| vad Buss hastighet pratar du om? Är du talar om Front side bus (FSB) hastighet? Om du är, det är den hastighet som processorn kör på, CPU's har något som kallas en multiplikatoreffekt, det här är ett värde som är normalt cirka 10 ish, ge eller ta ett par beroende på CPU familj, detta bestäms av North bridge chip på moderkortet. Anledningen till att hans duell har en högre FSB är förmodligen att hans CPU har en lägre multiplikator värde (dvs att få samma klocka hastighet, en högre FSB behövs) (Multiplicera det Multiplicerare av FSB och du får klockan hastighet)
| |||
| |||
| faktiskt jag verkligen inte vet någonting om buss hastigheter och jag hänvisade till buss hastigheter att nvidia övervaka visar, så jag är inte riktigt säker om dess FSB eller inte, var annars på datorn kan jag kontrollera min buss hastigheter? |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
De är faktiskt de hastigheter du grafikchip och memory chip. Generellt bättre, nyare marker köras med högre klocka hastigheter inte mycket annorlunda än CPU klockan hastigheter. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Yea, liksom dave sagt, de frekvenser som du postat är klockan hastigheter, om dina vänner är högre, det sannolikt innebär att han har en nyare Gfx kort. klockan hastigheter tenderar att öka med bättre kortet, men detta är inte den enda faktorn int han prestanda av kortet. Men i allmänhet (minst med högre slutet kort för tillfället) ATI-kort har en mycket högre klocka hastighet jämfört med Nvidia, men performace om ganska likartade. |
|
| |||
| |||
| Detta är också sådant att hänvisa till min andra problem på dessa forum, om min nvlddmkm problem, som sker just nu, jag kontrollera buss hastigheter på nvidia övervaka och berättade att alla buss hastigheter på 0mhz, FSB , minne och GPU core (genom det sätt jag även i felsäkert läge) varför är det alla på noll? Eftersom jag är i felsäkert läge? eller annan orsak .. |
|
| |||
| |||
| Jag tycker att det är något fel med Nvidia övervaka, har du provat någon annan övervakning program (som CPU-Z och GPU-Z)? |
|
| |||
| |||
| Resultaten kommer troligen att bli sned i felsäkert läge. |
|
| |||
| |||
| Ja, det är säkert läge thats detta. Ok tack för informationen på buss hastigheter Jag tror jag är bra med det nu. |
|
| |||
| |||
| ok, du välkommen. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Måste FSB Hastigheter Match? | James Justin Harrell | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 22 december 2007 07:09 |
| FSB hastigheter | robina80 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 1 december 2007 11:38 |
| Ram hastigheter | xactly | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 2:a sep 2007 17:26 |
| Ladda ner hastigheterna | barnseytheref | General Software Chat | 1 | 27 juli 2007 02:03 |
| Conection hastigheter. | Miss | Web Design, Hosting & SEO | 2 | 26 sep 2006 12:09 |
| Thread Tools | |
| |