![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Nyligen har jag uppgraderat min cpu från en AMD Athlon 3800 + med en Athlon 5200 + X2 och jag inte kan starta upp med Dual channel mode konfiguration, allt jag får är en blank skärm med en blinkande markör, ingen post piper ingenting. Just nu Im använder enda kanal läge utan problem. Jag har 4 DIMM-platser i styrelsen enligt följande: - 1 = svart 2 = gul 3 = svart 4 = gul. Att mitt minne i både gult eller svart tider = dubbla kanaler Att mitt minne som en svart-kortplats och en gul slot = enda kanal Jag har uppdaterat min bios till den senaste firmware och BIOS är inställt på automatisk identifiering. Jag har försökt manualy Konfigurera minnet i BIOS inklusive tider och spänning, men ändå wont boot i dubbel kanal .... Någon hjälp skulle vara mycket uppskattade Mitt system: -- Asus M2N SLI Deluxe x2 512 Corsair xms2 5400 CPU AMD Athlon 5200 + X2 2.7ghz |
|
| |||
| |||
| se till att de blir samma typ av minne ** IE ** Simm, DIMM eller Rimm |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Skicka dem till Corsair. Antingen ditt moderkort har ett problem (inte troligt) eller stavar inte motsvaras, där de lovar att göra på fabriken, så Corsair bråkade detta en upp.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ledsen för att den inte hänvisar till detta i mitt första inlägg, men minnet fungerade bra i dubbel kanal läget innan jag uppgraderade min processor. Kanske de kan vara ett problem med minnet registeransvarige i CPU. Enligt min mening tror jag att om det var ett problem med minnet registeransvarige, jag skulle vara med andra stabilitetsproblem. Men varje sak går utmärkt, även om bara kör i en enda kanal läge |
|
| |||
| |||
| musnt vara förenligt BUD |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Hmmm detta är intressant. Och du säger att du har uppdaterat till senaste BIOS?
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Använda 2, 2 Gig. Sticks av Ram i Dual Channel Mode | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 22 februari 2009 11:49 |
| Running DDR2 minne Dual Channel Config? | P5200 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 15 februari 2009 07:55 |
| Dual Channel RAM måste vara samma på den andra kanalen? | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Processorer, moderkort & RAM | 31 | 29 december 2008 09:34 |
| Dual channel | zaone | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 7 august 2007 22:34 |
| Dual Channel RAM Minne | Kain | Processorer, moderkort & RAM | 6 | 31 juli 2007 13:07 |
| Thread Tools | |
| |