mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Kan ikke komme forbi hovedkortet splash skjermen MSI P7N Diamond del 2

Reply

Thread Tools
Old 30 mai 2009, 08:02
New Member Group

Default Kan ikke komme forbi hovedkortet splash skjermen MSI P7N Diamond del 2

følgende er det første innlegget i laget om lag en uke siden. under ==== linje er det andre innlegg etter at jeg returnerte til PSU og hovedkortet til butikken og fikk nye.

Hallo,

tittelen kan si problemet mitt, men jeg skal si det igjen:
i friske bygge en ny PC med følgende maskinvare:
CPU: Core 2 Quad Q9550 95w
hovedkort: MSI P7N Diamond v1.0
vid kort: 2x XFX GTX260 svart
RAM: Kingston HyperX (KHX8500D2T1K2/4G) hver bar er 2 GB med to barer i alt
PSU: Corsair TX850w
HDD: Seagate Baracuda 1.5TB (SATA)
tilfelle: Antec Nine Hundred to
CPU-kjøler: Thermaltake MaxOrb
optisk stasjon: en SATA-brenner

Problemet er følgende: Vi installerte alt som det skal, og vi trykker på knappen og vent. deretter splash skjermen kommer med valg: trykk Tab for POST eller trykk del for BIOS.
vi trenger å endre boot rekkefølge, slik at vi trykker del. men så skjer det ingenting.

ting vi høre når vi gjør det over:
en kort pip og kort tid etter at en mykere pip-boopbeep.

ting vi prøvde i kronologisk rekkefølge:
clearing CMOS (vi gjorde dette hver gang vi endret noe)
fjerne SLI broer
fjerner kraftkabler for andre vid kortet
fjerner andre vid kortet
å fjerne ett av de to RAM's
fjerne både RAM's (vi fikk pip feil at det ikke er RAM, 3 lenge som jeg trodde)
fjerner lyd kortet som følger med hovedkortet
får en RAM bar fra en venn som er på støtte for hovedkortet som ikke gjorde noe annet
fjerner alle andre strømkabler fra vifter, harddisker, optiske stasjonen. (dette ble kvitt den pip-boopbeep)
fjerne alle vid kort og plassere en eldre 8600gt i.
når vi trykket på knappen vi raskt trykket slette i ca 5 sekunder som fikk oss til POST som sa

da vi hadde en Kingston HyperX installert det sagt:

A7510NMS v1.0 011.508

Genuine Intel (R), Speed: 333x8.5 = 2831 MHz

DRAM frekvens for DDR2 800 (Single Channel)
Initialiserer USB Kontrollere .. Ferdig.
2048MB OK

det står DDR2 800 men RAM er 1066 og hovedkort bør støtte 1066.

vi prøvde å bruke del knapp med en USB-tastatur og to PS / 2 keyboards
vi også prøvd ovenfor, og deretter vente i 5 minutter for å se om BIOS vil vise, men det gjorde ikke.
vi også koblet PSU fra andre PC-en til hovedkortet men likevel ga det samme problemet.

pls pls pls hjelpe meg. takk på forhånd for eventuelle svar.

Calamus

=========================

Dette er om en ny bygge som ikke fikk en OS. Følgende skjedde under en benchtest.

Når jeg slår på systemet og komme til hovedkortet splash skjermen. det bare forblir der.

Når jeg slår på systemet og trykk slett når jeg får det splash skjermen jeg går til POST. Etter at den sitter der og gjør ingenting.

Den første gangen jeg drevet på systemet i trykket slette ved splash skjermen og så dro til innlegg, men det gjorde si

Innlegging Setup ...
2048MB OK

Det gikk ikke noe mer enn det. også i bunnen av skjermen, det sa også "trykk TAB for Post-og DEL for Setup".

Siden det frøs på dette punktet vi prøvde å tømme CMOS vi drives av systemet, fikk kvitt restavfall strøm og deretter trykket den klare CMOS knappen på baksiden av hovedkortet.
Når vi hadde gjort at vi drevet opp systemet igjen og trykket slett når splash skjermen syntes det gikk til innlegg, men nå er det bare sa:

2048MB OK

Det betyr ikke si Innlegging Setup ... lenger og også melding nederst på skjermen som sier "trykk TAB for POST eller DEL å angi Setup" er borte.

Det er fortsatt den samme etter kobles eller Kobler til på nytt HDD og optiske stasjonen.

Hva er det som skjer her? Dette er akkurat hva som skjedde første gang unntatt da den ikke sier Innlegging Setup ... eller melding nederst på siden. Etter at jeg returnerte hovedkortet til butikken og de fant en feil. Etter at de sender en annen hovedkortet som nå fungerer som beskrevet ovenfor.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Ekstern harddisk - Slik partisjonerer en del FAT32 og en del NFTS? ahsanjee Drivere og flyttbare medier 1 25 mai 2009 15:52
Kan ikke komme forbi vinduene loading skjerm HJELP! nukelemon General Software Chat 7 27 oktober 2008 05:55
Nytt hovedkort - ingen skjerm utgang lloydwoodford91 CPUer, Hovedkort & RAM 3 8 mai 2008 13:30
Blå skjerm Windows splash skjermen Mukk1987 Windows-operativsystemer 3 15 april 2008 13:22
Splash skjermen Jase123 Windows-operativsystemer 2 27 oktober 2007 14:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.