mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Det går inte att komma förbi moderkortet stänk skärmen MSI P7N Diamond del 2

Reply

Thread Tools
Old 30 maj 2009, 08:02
New Member Group

Default Det går inte att komma förbi moderkortet stänk skärmen MSI P7N Diamond del 2

Följande är det första inlägget jag gjorde för en vecka sedan. under ==== linje är det andra inlägget efter att jag returnerar den PSU och moderkort till affären och fick nya.

hej,

Titeln kan berätta mitt problem men jag säger det igen:
Jag nyligen bygga en ny dator med följande hårdvara:
CPU: Core 2 Quad Q9550 95w
moderkort: MSI P7N Diamond v1.0
vid kort: 2x XFX GTX260 svart
RAM: Kingston HyperX (KHX8500D2T1K2/4G) varje stapel är 2 GB med två barer totalt
Nätagg: Corsair TX850w
HDD: Seagate Baracuda 1.5TB (SATA)
Rättegångsspråk: Antec Nine Hundred två
CPU kylare: Thermaltake MaxOrb
optiska enheten: en SATA-brännare

Problemet är följande: vi installerat allt som det ska, så vi trycker på knappen och vänta. sedan stänk skärmen levereras med alternativen: tryck på fliken för POST eller trycka del för BIOS.
vi behöver ändra boot ordning så att vi trycker del. men sedan händer ingenting.

vi hörs när vi gör allt det ovanstående:
en kort signal och kort efter att en mjukare pip-boopbeep.

vi försökte i kronologisk ordning:
clearing CMOS (vi gjorde det här varje gång vi ändrat något)
undanröja SLI broar
undanröja kraftkabel för andra vid kortet
undanröja de andra vid kortet
undanröja ett av de två RAM: s
undanröja både RAM's (vi fick pip fel att det inte finns någon RAM, 3 lång som jag trodde)
avlägsna ljud kortet som följer med moderkortet
få en RAM bar från en kompis som ligger på stöd listan för moderkortet som inte gjort något annorlunda
undanröja alla andra kraftkabel från fläktar, hdd, optiska enheten. (detta gjorde sig av pip-boopbeep)
undanröja alla vid kort och placera en äldre 8600gt i.
när vi tryckte på knappen vi snabbt tryckte bort i ca 5 sekunder som fick oss att POST, som sagt

när vi hade en Kingston HyperX installerade den sa:

A7510NMS V1.0 011508

Genuine Intel (R), Speed: 333x8.5 = 2831 MHz

DRAM-frekvens för DDR2 800 (Single Channel)
Initierar USB Controllers .. Gjord.
2048MB OK

Det säger DDR2 800 men RAM 1066 och moderkortet måste stödja 1066.

Vi försökte med hjälp av del-knappen med ett USB-tangentbord och två PS / 2 tangentbord
vi också försökt ovan och sedan vänta i 5 minuter för att se om BIOS skulle visa, men det skedde inte.
vi också anslutit PSU från min andra dator till moderkortet, men ändå gav samma problem.

pls pls pls hjälpa mig. tack på förhand för alla svar.

Calamus

=========================

Det handlar om en nybyggnation som inte har fått ett OS. Följande har hänt under en benchtest.

När jag slår på datorn och lära moderkortet stänk skärmen. det bara stannar där.

När jag slår på datorn och trycker bort när jag får stänk skärmen jag går till POST. Efter att det stannar där och gör ingenting.

Första gången jag drivs på systemet Jag tryckte bort vid stänk skärmen och sedan den gick till POST men det sa

Skriva Setup ...
2048MB OK

Det tog inte gå längre än så. också längst ner på skärmen också sagt "tryck TAB för POST och Del för Setup".

Eftersom det frös på den punkten har vi försökt att nollställa CMOS vi stängs systemet, gjorde sig av med restkompetens och sedan pressas den klara CMOS knapp på baksidan av moderkortet.
När vi hade gjort att vi drivs upp systemet igen och tryckte bort när stänk skärmen verkade det gick till POST, men nu är det bara sa:

2048MB OK

Det säger inte Inträde Setup ... längre och även meddelandet längst ner på skärmen som säger "tryck på TAB för POST eller DEL för att ange Setup" är borta.

Det är fortfarande samma efter nerkoppling eller återförena hårddisk och optisk enhet.

Vad händer här? Detta är exakt vad som hände första gången, utom då det inte säger Skriva Setup ... eller i meddelandefältet längst ner på sidan. Efter det återvände jag till moderkort till butiken och de hittade ett fel. Efter att de skickar ett annat moderkort som nu gör som beskrivs ovan.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Extern hårddisk - Hur partitionera en del FAT32 och en del NFTS? ahsanjee Drives & Removable Media 1 25 maj 2009 15:52
Det går inte att komma förbi fönstren lastning skärmen HJÄLP! nukelemon General Software Chat 7 27 oktober 2008 05:55
Nytt moderkort - ingen skärm produktion lloydwoodford91 Processorer, moderkort & RAM 3 8 maj 2008 13:30
Blue screen Windows stänk skärmen Mukk1987 Windows-operativsystem 3 15 april 2008 13:22
Splash screen Jase123 Windows-operativsystem 2 27 oktober 2007 14:45
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.