![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har en dell dimension 8100 P4, 1.5GHz, jag bytt ram men nu min dator brukar börja, har detta har att göra med den ram jag installerade eller har moderkortet gått helt, jag vill inte köpa ett annat nätaggregat om detta är inte problemet Vad ska jag göra? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Har du lagt det gamla RAM tillbaka och se om den skulle starta upp?
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Sätt tillbaka det som det var och se om det fungerar, då är det den nya RAM som förmodligen är fel hastighet / typ.
| |||
| |||
| bara gjorde att jag dont tycker det är viktigt vilka tider den ram är i doesnt aktivera när jag sätter strömkabeln till datorn hör jag en liten gnista, betyder det något? så vad gör jag nu |
|
| |||
| |||
| Det är bara det gnistor när man gör en anslutning skulle jag vilja säga, är du säker på att RAM är slitsad i fullt för om inte det kommer inte att starta upp
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| yeah im ganska säker på sin klickade på den, jag dont se en gnista jag hör lite fräsa, när jag ändrar ram inte finns något sätt att nätaggregatet eller moderkortet kan vara skadad på något sätt? sjuka på nytt försöka RAM nu och låta dig veta |
|
| |||
| |||
| Jo du kan ha kortsluten ditt moderkort om du inte destatic själv
__________________ www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har 2 x 64 MB ingen ecc Diverse RAM, im säker på att detta kommer med dell dimension 8100, kan någon dubbelkolla med mig? |
|
| |||
| |||
| ok doesnt aktiverar jag fortfarande höra lite surr när jag plug strömkabel i |
|
| |||
| |||
| Du kan kolla här Länk