![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har en ny laptop, toppen af rækken, og blæseren konstant går til og fra. Dens meget høj såvel ... Jeg hentede en app opfordrede SpeedFan at se, hvad de temperaturer blev indstilling af ventilator. Og det drejer sig om ved 35 grader, så stopper ved 23 grader! Dette er alt for koldt til en bærbar computer. Jeg ved det ikke et problem, og ikke gør nogen skade på den bærbare computer, men blot alt for højt og shouldn't være på 80% af tiden. Der er ingen muligheder i BIOS for at ændre indstillingerne for fan. Jeg har kontaktet producenterne og de kan ikke selv ordne det selv, og de siger det ikke noget problem - meget irriterende. Jeg har nyeste BIOS-opdateringer osv. Er der nogen, der ved, hvordan jeg kan ændre indstillingerne for fan-om jeg kunne gøre det gennem BIOS eller gennem et tredjepartsprogram. Jeg er lidt bekymret over at bruge SpeedFan cos Im ikke fortrolig med det. Min laptop er en Hi-Grade Notino D7000 kører Vista 32-bit. Hvis nogen kunne hjælpe, ville det være meget værdsat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det ville være temmelig farligt for lappy at ændre indstillingerne for den fan, selvom du kunne. Ventilatorens hastighed er direkte relateret til, hvor hårdt CPU arbejder, og hvor meget affald, varme, den har til udstødning fra chassis eller hvor meget kold luft den har brug for at trække i chassis til afkøling af CPU (hvis det skulle blive et indtag og ikke en udstødningsgas fan). Det vil være høj, fordi 1) Laptop's køre varmt, især den højere ende modeller med højere ende CPU's. Og 2) Det er en lille diameter fan, må og spin på hurtigere hastigheder grund til at blive mindre, at flytte enhver anstændig mængde luft / varme. Jeg vil anbefale, at du lader godt nok alene for så vidt angår fan er berørt, men du kan også se på at få en laptop køligere. Det aktive sort (med fans installeret) blæse luft ind på undersiden af laptops. Men du skal bruge for at sikre en fan i bunden er et indtag og ikke et udstødningssystem fordi fans blæser luft ind i et udstødningssystem fan vil kun konflikt med luftstrøm.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| mange laptops har generelle serviceafgifter programmer, hvor der er en mulighed for at ændre fan indstillinger. De kan for eksempel være i stand til at sætte den på et konstant niveau, eller en langsommere hastighed. Jeg har en Sony nu, og en Acer før dette, og begge havde fan kontrol valgmuligheder - du bare nødt til at kigge efter dem. Hvis muligheden eksisterer så bør du kunne skifte uden at beskadige computeren. Dont bruge en ekstern PROG at gøre det selv.
| |||
| |||
| Tak for svar ... Jeg forstår, at det er meget farligt at bruge tredjepart app til at ændre indstillingerne for den fan, men sikkert en fan start og stop mellem 23 og 35 grader er der galt? Producenterne siger, at det er netop den måde, de indbyggede. Jeg forstår også, at når CPU'en arbejder hårdt ventilator vil naturligvis komme på. Men selv når min bærbare computer er i en inaktiv tilstand, ingen virus intet kører - blæseren stadig vil sparke i. Jeg vil def. tage din rådgivning i ikke bruger en app. for at ændre indstillingerne ... Min laptop har en Intel Core 2 Duo processor, så jeg kender sine stærke. Der er også en knap, der har en fan symbol nedenfor, og når jeg trykker på den, en fan vises på skærmen og propellors er reduceret til 3 fra 5. Hvilket bør betyde blæseren vil sinke ret? Men dette ikke sker, knappen ser ud til at gøre noget. Er fan kontrol muligheder du nævner cyberspacegenie indgives af fabrikanten af maskinen (Sony, Acer) eller er de fastsatte mine vinduer? Fordi jeg ikke synes at finde noget i kontrolpanelet eller BIOS for at ændre indstillingerne. |
|
| |||
| |||
| Første, og med respekt, bryder jeg mig ikke, hvad andre fortæller dig. Du er nødt til at være gal, at man ønsker at manuelt preset en fan hastighed på en bærbar computer. Den blæserhastighed er dynamisk justeres med det system, afhængigt af CPU-belastning og temperatur. Overlader det til en user-preset rpm risikerer CPU temp going ovenfor design niveauer. Det andet, bare igen at læse dit første indlæg. Som jeg forstår det nu (korrigere mig, hvis jeg er forkert venligst), du siger blæseren ikke spin indtil temp hits 35 grader og stopper ved 23 grader? Hvis ja, jeg ikke forstår problemet. 23c er cool for en CPU, og med heatsinks på plads alligevel, skal det ikke virkelig har brug for aktiv køling. Når det er at ramme 35 grader de temp sensor er spnning op ventilator til at reducere temp. Det er mere end sandsynligt en del af en strømbesparende funktion (som i batteri) til at holde dig gå længere bør du være mobil og væk fra en power point.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Du er korrekte - min fan begynder spinding på 35C og når CPU temp hits 23c den stopper, og så videre. Så mener du, at du tror, den bærbare computer er fint så? Eller tror du det noget andet, at den indstilling af fan? Im lidt forvirret sorry. Jeg tænkte, at CPU bør hittin mellem 55-70c før blæseren begynder at spin op? |
|
| |||
| |||
| Se på det på denne måde: Den fan spins de varmere CPU'en bliver. Så baseret på, at everythings fine. Problemet er, ventilatorer er ikke de bedste ting for at komme af med varmen (det er, hvad heatpipes og heatsinks er for). Fans primært i en bærbar computer alligevel, afkøles dem ned, ikke CPU'en. De cool CPU'en. Så er det bare viser, at passiv køling arrangement (igen, rør og heatsink) gør deres job og fans kun sparker i, når der er behov for. Hvis det overladt det indtil nær design-tærskel, så du kan opleve bryder sammen, BSODS ethvert antal fejl, fordi fan verrrry langsomt bliver fjernet af spildvarmen.
__________________ hørt wow er en bedre kontraceptiv derefter piller, ingen vittighed jeg spillede rs for 2-3 år og 2 uger efter jeg stoppede Jeg har mistet min jomfruelighed. -Kanoakavirus |