mindere aandelenkarakter

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUs, Moederborden & RAM

Register

Het wijzigen van de instellingen van de CPU-fan * PLEASE HELP *

Reply

Thread Tools
Old 29e sep 2007, 10:39
Nieuw Lid Fractie

Default Het wijzigen van de instellingen van de CPU-fan * PLEASE HELP *

Ik heb een nieuwe laptop, top van het assortiment, en de ventilator is constant gaan aan en uit. Haar zeer luid en ... Ik downloadde een app genaamd SpeedFan om te zien wat de temperaturen waren de instelling van de ventilator. En het komt op 35 graden, dan stopt bij 23 graden! Dit is veel te koud voor een laptop. Ik weet het niet een probleem, en niet doen elke schade aan de laptop, maar zijn net iets te luid en shouldnt worden op 80% van de tijd. Er is geen opties in het BIOS te wijzigen van de instellingen voor de ventilator. Ik heb contact opgenomen met de fabrikanten en ze kunnen zelfs niet repareren zichzelf en ze zeggen dat haar geen probleem - zeer vervelend. Ik heb nieuwste BIOS-updates etc. Weet iemand hoe ik kan de instellingen wijzigen voor de fan-of ik zou kunnen doen via de BIOS of via een derde partij programma. Ik ben een beetje bezorgd over het gebruik van SpeedFan cos Im niet vertrouwd mee zijn.

Mijn laptop is een Hi-Grade Notino D7000 draait Vista 32-bit. Als iemand kan helpen, zou het zeer op prijs gesteld.
Old 29e sep 2007, 19:49
Donor Groep

Het zou niet gevaarlijk zijn voor de lappy om de instellingen te wijzigen van de ventilator, ook als u kon. De ventilatorsnelheid is direct gerelateerd aan hoe hard de cpu werkt en hoeveel restwarmte moet uitlaatgassen van het chassis of hoeveel koele lucht moet trekken in het chassis voor het koelen van de cpu (mag het een intake en niet een exhaust fan).

Het gaat te hard, want 1) Laptop's lopen warm, met name de hogere modellen met een hogere einde cpu's. En 2) Het is een kleine diameter van de ventilator, deze zijn te draaien bij hogere snelheden, te wijten aan een kleinere, te verschuiven elk fatsoenlijk bedrag van lucht / warmte.

Ik adviseer dat je goed genoeg alleen voor zover de ventilator is betrokken, maar u kunt ook kijken op het verkrijgen van een laptop koeler. De werkzame ras (met ventilatoren geïnstalleerd) blaast lucht naar de onderzijde van de laptop. Maar je zult moeten zorgen voor de ventilator aan de onderkant is een intake, en niet een uitlaat omdat fans blaast lucht in een exhaust fan zal alleen in strijd zijn met de luchtstroom.

-Kanoakavirus

Mijn Systeem: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moederbord:
Asus P5K Premium
RAM Geheugen:
2GB Dominator 8500
Graphics Card (s):
BFG 8800GT
Sound Card:
Xfi Extremegamer
Hard Drive (s):
3.35TB ext opslag. Int 2TB opslag
Optische Drive (s):
LG GGC H20L
Case / PSU:
Enermax 720w
Koeling:
AC7
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
245 ter, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32P
Old 30e sep 2007, 06:44
Donor Groep

veel laptops hebben algemene nutsbedrijven's waar sprake is van een optie te wijzigen fan instellingen. kunt u, bijvoorbeeld, in staat te stellen op een constant niveau, of een tragere snelheid. Ik heb een Sony nu, en een voor die Acer en beide hadden fan control opties - je moet alleen wel op zoek naar hen. Als de mogelijkheid bestaat dan moet u kunnen veranderen zonder dat de computer. Dont gebruik van een externe prog te doen hoor.

Mijn Systeem: De Olifant

Processor (s):
Intel Core 2 Quad Q6600
Moederbord:
Asus P5K-E/Wi-fi
RAM Geheugen:
2GB Corsair XMS
Graphics Card (s):
Asus EN8600GT Silent
Sound Card:
Hard Drive (s):
Samsung HD501
Optische Drive (s):
ASUS DRW-1814BLT
Case / PSU:
Antec P180/Corsair HX620
Koeling:
Thermalright Ultra-120 extreme
Netwerk / Internet:
Monitor (s):
Dell 2005FPW 20 inch
Operating System (s):
Windows Vista Home Premium
Old 30e sep 2007, 07:23
Nieuw Lid Fractie

Bedankt voor de antwoorden ... ik begrijp dat het zeer gevaarlijk is voor het gebruik van derden app om de instellingen te wijzigen van de ventilator, maar zeker een fan starten en stoppen tussen 23 en 35 graden is er mis? De fabrikanten zeggen het is gewoon de manier zijn gebouwd. Ik begrijp ook dat wanneer de cpu werkt hard de ventilator zal uiteraard kom op. Maar zelfs als ik mijn laptop is in een stationaire toestand, geen virussen niets draait - de ventilator nog steeds kicken inch Ik zal def. neem uw advies in geen gebruik maakt van een app. om de instellingen te wijzigen ...

Mijn laptop heeft een Intel Core 2 Duo-processor, zodat ik weet zijn krachtig. Ook is er een knop met een ventilator symbool beneden, en toen ik het druk, een fan verschijnt op het scherm en de propellors worden teruggebracht tot 3 uit 5. Dat moet: de ventilator zal vertragen, toch? Maar dit niet gebeurt, de knop lijkt niets te doen. Zijn de ventilator controle-opties die u vermelden cyberspacegenie door de fabrikant van de machine (Sony, Acer) of zijn zij mijn ramen? Want ik kan niet lijken te vinden in het bedieningspaneel of het BIOS om de instellingen te wijzigen.
Old 30e sep 2007, 08:21
Donor Groep

Ten eerste, en met alle respect, ik niet schelen wat iemand anders vertelt. Moet je wel gek om handmatig wilt preset een fan snelheid op een laptop. De ventilatorsnelheid wordt dynamisch aangepast, door het systeem, afhankelijk van de cpu belasting en temperatuur. Laat het op een door de gebruiker ingestelde rpm loopt het risico van de cpu temp boven gaan ontwerpen niveaus.

Ten tweede, net herlezen uw eerste post. Zoals ik begrijp het nu (correct me if I'm verkeerd aub), je zegt de ventilator niet draaien, tot de hits temp 35 graden en stopt bij 23 graden?

Als dat zo is, begrijp ik niet het probleem. 23c is cool voor een cpu en met heatsinks in plaats toch niet echt nodig actieve koeling. Zodra het is te raken 35 graden de temp sensor is spnning de ventilator om de temp. Het is meer dan waarschijnlijk een deel van een energiebesparende functie (zoals in de batterij) te houden ga je langer moet je mobiel en uit de buurt van een stopcontact.

-Kanoakavirus
Old 30e sep 2007, 10:11
Nieuw Lid Fractie

U bent de juiste - mijn ventilator begint spinnen op 35C en wanneer cpu temp hits 23c hij stopt, enzovoort. Dus denkt u dat u denkt dat de laptop is goed dan? Of denk je dat het iets anders dat het instellen van de fan? Im een beetje verward sorry. Ik dacht dat de CPU moet Hittin tussen 55-70C voordat de ventilator begint te draaien er?
Old 30e sep 2007, 13:15
Donor Groep

Kijk naar het op deze manier: De ventilator draait het warmere de cpu krijgt. Dus op basis van dat everythings geldboete.

Probleem is, de fans zijn niet de beste dingen voor het wegwerken van de warmte (dat is wat heatpipes en heatsinks zijn). Fans vooral, in een laptop toch cool die vaststelling, en niet de CPU. Ze koelen van de cpu.

Dus het is gewoon blijkt dat de regeling passieve koeling (nogmaals, de leidingen en koeling) doen hun werk en de fans alleen schoppen in als het moet.

Als het verlaten totdat de buurt van het ontwerp-drempel dan kon je ervaring crashes, BSODS, een aantal fouten, omdat de ventilator verrrry langzaam krijgt ontdoen van afval warmte.

-Kanoakavirus
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.