![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Jeg har fått ny laptop, øverst i området, og fan stadig går på og av. Dens meget høyt så vel ... Jeg lastet ned en app kalt SpeedFan for å se hva temperaturen var innstillingen av fan. Og det kommer over 35 grader, og stopper på 23 grader! Dette er alt for kaldt for en laptop. Jeg vet det er ikke et problem, og ikke gjøre noen skade på laptop men litt for høyt og burde være på 80% av tiden. Det er ingen alternativer i BIOS for å endre innstillingene for fan. Jeg har kontaktet produsenter og de kan ikke fikse det selv, og de sier det er ikke et problem - svært irriterende. Jeg har siste BIOS-oppdateringer etc. Er det noen som vet hvordan jeg kan endre innstillingene for fan-om jeg kunne gjøre det gjennom BIOS eller via et tredjepartsprogram. Jeg er litt bekymret for å bruke SpeedFan cos Im ikke kjent med den. Min laptop er en Hi-Grade Notino D7000 kjører Vista 32-bit. Hvis noen kunne hjelpe, ville det bli verdsatt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det ville være ganske farlig til lappy å endre innstillingene for fan, selv om du kunne. Viften hastigheten er direkte relatert til hvor hardt CPU fungerer og hvor mye avfall varme må eksos fra chassis eller hvor mye kjølig luft det er behov for å trekke inn i chassis til kjølig CPU (skal det være et inntak og ikke en eksos vifte). Det skal være høyt fordi 1) Laptop er kjørt varm, spesielt høyere end modeller med høyere end CPUens. Og 2) Det er en liten diameter fan, disse er å spinne på raskere hastigheter grunn til å være mindre, å skifte enhver anstendig mengde luft / varme. Jeg vil anbefale at du lar godt nok alene, så langt fan er opptatt av, men du kan også se på å få en bærbar kjøligere. Den aktive utvalg (med vifter installert) blåse luft inn på undersiden av bærbare datamaskiner. Men du må sørge for fan på bunnen er en inntak og ikke en eksos fordi viftene blåse luft i en eksos fan vil bare konflikt med luftstrøm.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| mange laptopper har generelt verktøy programmer der det er en mulighet til å endre fan innstillinger. Du kan for eksempel være i stand til å sette den på et konstant nivå, eller en lavere hastighet. Jeg har en Sony nå, og en Acer før og begge hadde fan control valg - du må lete etter dem. Hvis alternativet eksisterer så du bør kunne endre uten å skade datamaskinen. Ikke bruk en ekstern prog å gjøre det selv.
| |||
| |||
| Takk for svar ... Jeg forstår at det er svært farlig å bruke tredjeparts program for å endre innstillingene for fan, men sikkert en vifte som starter og stopper mellom 23 og 35 grader er galt? Produsentene at det er akkurat slik den er bygget. Jeg forstår også at når CPU jobber hardt ventilatoren vil åpenbart komme på. Men selv da min bærbare datamaskinen er i en inaktiv tilstand, ingen virus ingenting kjører - ventilatoren fortsatt kick i. Jeg vil def. ta deg råd i ikke bruker en ca. å endre innstillingene ... Min laptop har en Intel Core 2 Duo-prosessor, så jeg vet kraftige. Dessuten er det en knapp som har en fan-symbolet under, og når jeg trykker på den, en fan vises på skjermen og propellors reduseres til 3 fra 5. Som skal bety at fan vil tregere rett? Men dette skjer ikke, den knapp til å gjøre ingenting. Er fan alternativene du nevner cyberspacegenie gjort av produsenten for maskinen (Sony, Acer) eller er de gitt mine vinduer? Fordi jeg ikke synes å finne noe i kontrollpanelet eller BIOS for å endre innstillingene. |
|
| |||
| |||
| Først og med respekt, I don't care hva andre forteller deg. Du må være gal til å manuelt forhåndsangitte en vifte hastighet på en laptop. Viften hastighet dynamisk justert, av systemet, avhengig av CPU-belastning og temperatur. Forlate det på en brukervennlig forhåndsangitte rpm løper risiko for CPU temp går over design nivåer. Andre, bare re-les første innlegget. Som jeg forstår det nå (rett meg hvis jeg er feil ber vi deg), kan du si fan ikke spinne inntil temp treff 35 grader og stopper ved 23 grader? Hvis ja, jeg forstår ikke problemet. 23c er kult for en prosessor, og med heatsinks på plass likevel, det er ikke virkelig trenger aktiv kjøling. Når det er trykket 35 grader Temp sensor er spnning opp fan å redusere temp. Det er mer enn sannsynlig en del av en strømsparingsfunksjon funksjonen (som i batteriet) til å holde deg gå lenger bør du være mobil, og vekk fra en Power Point.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
|
| |||
| |||
| Du er riktig - min vifte begynner å spinne på 35c og når CPU temp treff 23c det stopper, og så videre. Så mener du at du tror den bærbare PCen er fin da? Eller tror du det noe annet at det å sette av fan? Im litt forvirret beklager. Jeg tenkte at CPU skal hittin mellom 55-70c før viften begynner å snurre? |
|
| |||
| |||
| Se på det slik: Viften spinner de varmere CPU får. Så basert på at everythings fine. Problemet er at fansen ikke er de beste ting for å bli kvitt varme (det er det heatpipes og heatsinks er). Fans primært i en bærbar likevel, kule dem ned, ikke CPU. De kule CPU. Så det er bare viser at passiv kjøling arrangement (igjen rørene og heatsink) gjør jobben sin og viftene bare sparker i når det er behov for. Hvis den venstre det til i nærheten av design-terskelen så du kan oppleve krasjer, BSODS, en rekke feil fordi fan verrrry langsomt blir kvitt avfallet varme.
__________________ hørt wow er et bedre contraceptive deretter pille, ingen vits i spilt rs for 2-3 år og 2 uker etter at jeg sluttet i lost my virginity. -Kanoakavirus |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Endring hovedkort | freshdawn | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 1 februar 2008 13:08 |
| Jeg trenger instruksjoner før endre CPU | DownSyndromeBoi | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 2 januar 2008 18:01 |
| Hvorfor datamaskinen holde endring? | RawRyder | Av Emne Diskusjon | 9 | 16 nov 2007 07:12 |
| Grunnen til Skjerminnstillinger Endre? | casselle | Windows-operativsystemer | 4 | 3dje sep 2007 01:31 |
| Endring ISP | nurtonc | Nettlesere & FTP Clients | 2 | 2 mai 2007 02:35 |
| Thread Tools | |
| |