mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Billiga och framtida kompatibla moderkort gå med AMD x4 processorer?

Reply

Thread Tools
Old 29 maj 2009, 07:52
New Member Group

Hej alla, namn Dan, Det har varit ett tag sedan jag byggt en dator, år faktiskt, men jag ska börja nu.

Jag börjar med en AMD Quad Core-processor i maskinen.: Leende:

Men jag har hört att det kommer att bli en ny generation av AMD Quad Core-processorer som kommer att kräva sina egna moderkort stöd.: Wink:

Den fråga - Vad är det billigaste moderkort som passar en vanlig AMD Quad Core-processor, som också stöder dessa nya processorer så att systemet är mer framtid bevis?

Tack för all hjälp jag fått,

Dan.: Främmande:
Old 29 maj 2009, 08:07
Givargruppen

Du kan inte framtidssäkrad.

MA770-UD3 och 790X-UD4P både ta AM3 + Phenom IIs.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. "

Mitt System: 日夏子

Processor (s):
Core 2 Duo E6400 2,13 -> 3.01ghz
Moderkort:
MSI P6N SLI Platinum LGA 775
RAM Minne:
2GB Patriot Extreme Performance
Grafikkort (s):
PNY 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Sound Blaster Xtremegamer 7.1
Hårddisk (s):
80GB + 500GB
Optisk enhet (er):
2x SATA
Mål / PSU:
Antec 900 +620 W Aerocool zeroDBA
Kylning:
4x 120mm Yate-Loon + 200mm toppen
Nätverk / Internet:
Qwest
Monitor (s):
Dell 22 "S2209W (1920x1080)
Operating System (s):
Windows XP + 7
Old 29 maj 2009, 08:54
Givargruppen

Om AMD släppa en ny generation av processorer, att "kräva sin egen moderkort" Anledningen är att det är ett annat uttag.

Det skulle vara som att köpa ett moderkort nu och passar din trepartstransaktioner CPU du har just nu, och sedan försöka att passa en "rund" CPU när AMD släppa dem.

Det klart kommer inte att fungera, olika uttag form, olika antal stift .. etc.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.