![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej alla, namn Dan, Det har varit ett tag sedan jag byggt en dator, år faktiskt, men jag ska börja nu. Jag börjar med en AMD Quad Core-processor i maskinen.: Leende: Men jag har hört att det kommer att bli en ny generation av AMD Quad Core-processorer som kommer att kräva sina egna moderkort stöd.: Wink: Den fråga - Vad är det billigaste moderkort som passar en vanlig AMD Quad Core-processor, som också stöder dessa nya processorer så att systemet är mer framtid bevis? Tack för all hjälp jag fått, Dan.: Främmande: |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Du kan inte framtidssäkrad. MA770-UD3 och 790X-UD4P både ta AM3 + Phenom IIs.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Om AMD släppa en ny generation av processorer, att "kräva sin egen moderkort" Anledningen är att det är ett annat uttag. Det skulle vara som att köpa ett moderkort nu och passar din trepartstransaktioner CPU du har just nu, och sedan försöka att passa en "rund" CPU när AMD släppa dem. Det klart kommer inte att fungera, olika uttag form, olika antal stift .. etc. |