![]() |
|
| |||
| |||
| Min datamaskin består av et Winfast NF4UK88A hovedkortet, som har en AMD 3000 + sitter oppå den og en Leadtek 6600GT skjermkort. Det siste jeg har lagt merke til at en av viftene i bunnen av maskinen min har begynt å gjøre en merkelig lyd. Jeg er 95% sikkert er det brikkesettet fan, og jeg lurte på hvor vanskelig det var å erstatte denne fan, hva slags fan å kjøpe, og hva annet jeg trenger (bortsett fra termisk lim inn). |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Høres ut som brikkesettet fan. Northbridge eller Southbridge? Uansett, som hver har en standardisert montere systemet størrelse (pushpins forbindelse vanligvis). Hvorfor ikke gå passive? Zalman gjør noen veldig brikkesett coolers.
|
| |||
| |||
| Det er Southbridge, derfor må det være aktiv kjøling, på grunn av lengden av PCI-e kort, er det ikke rom for en heatsink som vil være tilstrekkelig til å avkjøle den. Jeg har lest at dette er et vanlig problem for NF4 hovedkort. Også når jeg så virket det som fan ble festet med skruer, men de kan ha vært den pushpins du nevnte. |