![]() |
|
| |||
| |||
| Min dator består av en Winfast NF4UK88A moderkort som har en AMD 3000 + sitter TOPPEN och ett Leadtek 6600GT grafikkort. På senare tid har jag märkt att en av fläktar i botten av min dator har börjat att göra ett konstigt ljud. Jag är 95% säker på att det är chipset fläkt, och jag undrar hur svårt det var att ersätta denna fläkt, vilken typ av fläkt att köpa, och vad annat jag kan behöva (bortsett från termisk pasta). |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Låter som det chipset fläkten. Northbridge och Southbridge? Oavsett, alla har en standardiserad monteringssystem storlek (pushpins samband vanligtvis). Varför inte gå passiv? Zalman göra några fantastiska chipset kylare.
|
| |||
| |||
| Det är Southbridge, varför det måste vara aktiv kylning på grund av längden på PCI-e-kort, det finns inte utrymme för en heatsink som skulle räcka för att kyla den. Jag har läst att detta är ett vanligt problem för NF4 moderkort. Dessutom, när jag såg visade det sig att fläkten var fäst med skruvar, men de kan ha varit pushpins ni nämnde. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Ingen förare i samband med min chipset | Ozzie82 | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 11 oktober 2009 18:05 |
| Best Intel Chipset? | Hybr! D | Processorer, moderkort & RAM | 2 | 23 oktober 2008 14:08 |
| Motherboard chipset: P35 eller P45? | Desertfish | Processorer, moderkort & RAM | 11 | 28 juli 2008 15:25 |
| X38 chipset | thingie2 | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 25 april 2008 11:25 |
| Chipset / CPU uppdateringen? | mrdaveyk | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 18 oktober 2007 14:04 |
| Thread Tools | |
| |