mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Chipset fläkt ersätter

Reply

Thread Tools
Old 19 november 2007, 23:27
Givargruppen

Default Chipset fläkt ersätter

Min dator består av en Winfast NF4UK88A moderkort som har en AMD 3000 + sitter TOPPEN och ett Leadtek 6600GT grafikkort. På senare tid har jag märkt att en av fläktar i botten av min dator har börjat att göra ett konstigt ljud. Jag är 95% säker på att det är chipset fläkt, och jag undrar hur svårt det var att ersätta denna fläkt, vilken typ av fläkt att köpa, och vad annat jag kan behöva (bortsett från termisk pasta).
Old 19 november 2007, 23:56
Givargruppen

Låter som det chipset fläkten.

Northbridge och Southbridge?

Oavsett, alla har en standardiserad monteringssystem storlek (pushpins samband vanligtvis).

Varför inte gå passiv? Zalman göra några fantastiska chipset kylare.

-Kanoakavirus

Mitt System: Zoomy

Processor (s):
E8400@3.6ghz (400x9) @ 1.15v
Moderkort:
Asus P5K Premium
RAM Minne:
2GB Dominator 8500
Grafikkort (s):
BFG 8800GT
Ljudkort:
Xfi Extremegamer
Hårddisk (s):
3.35TB ext lagring. 2TB int lagring
Optisk enhet (er):
LG GGC H20L
Mål / PSU:
Enermax 720w
Kylning:
AC7
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
245b, 931B (Samsung)
Operating System (s):
Vista 32p
Old 20 november 2007, 21:45
Givargruppen

Det är Southbridge, varför det måste vara aktiv kylning på grund av längden på PCI-e-kort, det finns inte utrymme för en heatsink som skulle räcka för att kyla den. Jag har läst att detta är ett vanligt problem för NF4 moderkort.

Dessutom, när jag såg visade det sig att fläkten var fäst med skruvar, men de kan ha varit pushpins ni nämnde.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Ingen förare i samband med min chipset Ozzie82 Processorer, moderkort & RAM 2 11 oktober 2009 18:05
Best Intel Chipset? Hybr! D Processorer, moderkort & RAM 2 23 oktober 2008 14:08
Motherboard chipset: P35 eller P45? Desertfish Processorer, moderkort & RAM 11 28 juli 2008 15:25
X38 chipset thingie2 Processorer, moderkort & RAM 4 25 april 2008 11:25
Chipset / CPU uppdateringen? mrdaveyk Processorer, moderkort & RAM 14 18 oktober 2007 14:04
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.