![]() |
|
| |||
| |||
| Jag har använt den standard Intel heatsink som följde med min Q6600 för ungefär ett och ett halvt år nu, och efter reapplying termisk gel nyligen två av push-pins används för att hålla den på plats bröt. Så jag har bestämt, eftersom jag får en ersättning, det kan också vara en bra en. Jag är för närvarande tittar på NQ-3580, Titta på några recensioner det ser ut som ett bra köp. Min enda oro är att det kräver en fläkt bay, som mitt fall har (NZXT Apollo), Men det är på framsidan, vilket är en bra 40cm eller så bort från CPU. Finns det någon som vet om det ska komma? Alla har tidigare erfarenhet av sluten flytande kylsystem? En sak till: är det möjligt att använda en fästanordning än den mest värdelösa push pins 775 sockets använda? Jag kan inte ställa dem. Mitt mobo är en Asus P5K Deluxe, om det hjälper. All rådgivning mycket uppskattat. |
|
| |||
| |||
| om ive förstått ditt inlägg rätt, du ska fästa fläkten / kylaren till främre fläkten grill? thats verkligen ingen bra idé eftersom du då kommer att blåsa varm luft i ditt fall, i stället för av det. titta på ett foto, det finns en fläkt grill på baksidan rätt nära din CPU, säkert kan du använda den? och om att foto på scan är att skala, något sätt kommer det att nå fram, de som rör endast kan 20cm toppar. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Useless för pengar, prova en S1283 med backplate, kan du undvika pushpins, enkel att installera, och är en av storleksordningen billigare.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| mctw: Viken vid fronten är placerade på ett sådant sätt att det bör vara blåser luft, inte i, och den bakre redan tagits upp med fläkten som följde med fallet, inte ser ut som det finns ett enkelt sätt att flytta / ta bort det ... Men ja, se på den bilden, det är tveksamt. Tack. Carbon: Verkligen? Jag har hört en hel del beröm för det, är expectedly tyst och enkel att installera, med liknande resultat till högre slut luft-baserade "sänkor, utan kostnad det där mycket mer ... Hursomhelst, jag gillar den backplate idé. Är det gemensamma för Heatsinks att låta dig använda ett med en 775 socket? |
|
| |||
| |||
| Carbon: Om man tittar på ett par recensioner, den S1283 är ganska imponerande. Jag litar på ditt omdöme om det, du vet mer än jag gör. Mitt enda bekymmer är hur säkert det skulle vara i ett vertikalt fall? |
|
| |||
| |||
| Ska vara bra både i rymden och luftflöde. De flesta av de 775 luft HSFs använda backplates, åtminstone de som är bra ändå.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Jag tänkte mer om sak vikt kommer att påverka hur nära det kontakter CPU med tiden, men jag antar att det backplate att sortera ut ändå. Tack för all hjälp! |
|
| |||
| |||
| Citat:
En skruvmejsel?
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
|
| |||
| |||
| Skruvarna ser ut som de har fått sina huvuden slipat ner ... |
|
| |||
| |||
| Citat:
Jag var frestad att säga något i stil med "Åh ja, och de flesta människor kallar dem spikar" ![]() ![]() Men jag har aldrig hört talas om en dator med spikarna hålla saker tillsammans så jag ska låta dig
__________________ "Varför har de [PS3 Slim] käpp med UFO landar på en rektangel look" --- NILAY Patel, Engadget Ep. 160 |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| USB Socket problem | SteveM | General Hardware Chat | 2 | 23 juli 2008 13:00 |
| Best socket 775 luftkylare | thingie2 | Processorer, moderkort & RAM | 17 | 19 juli 2008 02:59 |
| Sökes: Socket 939 FX-60 | plats | CJ Används Marketplace | 3 | 26 maj 2008 11:47 |
| Dual Socket AM2-moderkort | Spencer2004 | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 16 januari 2008 18:39 |
| SÖKES - Socket 478 Styrelsen | Hybr! D | CJ Används Marketplace | 12 | 9 januari 2008 03:28 |
| Thread Tools | |
| |