![]() |
|
| |||
| |||
| Ok jeg talte med min computer producent, og de sagde, at jeg havde brug for at udskifte min CMOS batteri (JEG kontrollerede den og den har den korrekte spænding) eller erstatte CMOS Ram ..... hvad er CMOS RAM ..... . og hvordan kan jeg erstatte det? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den eneste udskiftelig del af et bundkort er CMOS batteriet, aldrig hørt om CMOS RAM.
| |||
| |||
| og dette er netop, hvad producenten har fortalt mig ..... jeg har en everex NM3900W og når jeg tænder den bipper 3-3-1, og de sagde at det var CMOS batteriet eller CMOS ram ..... så im ved et tab .... Jeg ville ønske jeg kunne finde en anden comp, at min harddisk vil passe i |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Phoenix BIOS-koden 3-3-1 = CMOS dej fiasko - Bad CMOS batteri .... så prøv at udskifte batteriet.
| |||
| |||
| 3-3-1 CMOS RAM magt dårlig Udskift CMOS batteriet eller CMOS RAM hvis det er muligt ......... dette er, hvad den fortæller mig, og batteriet er godt ............ så hvad er CMOS RAM ?????? |
|
| |||
| |||
| Muligvis dårlig RAM derefter, vil der indebærer åbning af din sag og kontrollere den sidder korrekt. Hvis du har to pinde prøv bare at køre det ene eller det andet. |
|
| |||
| |||
| Som Dave sagt ovenfor er der ingen brugbare dele af CMOS. Det er muligt CMOS-chip indeholder en lille mængde RAM, der indeholder de indstillinger, men du kan ikke ændre CMOS-RAM, uden Desoldering CMOS-Chip og erstatte det afaik. Har du prøvet at udskifte batteriet? ... er det muligt, at batteriet er defekt eller udløbet. |
|
| |||
| |||
| Jeg har prøvet bare en pind på et tidspunkt og ive forsøgt 2 batterier og begge batterier har over 3v så jeg har ingen anelse Jeg tror jeg vil forsøge at finde en anden Stepnote så jeg kan sætte min harddisk i. ...... eller en anden comp, at min harddisk vil fungere i |
|
| |||
| |||
| ok nu har jeg et andet batteri i, og nu sine bip 1-1-1 noget på, at ????? |
|
| |||
| |||
| Den eneste anden ting du kan prøve er at rydde bios, bare i tilfælde det er beskadiget ....... der bør være en jumper til at gøre det .... check i dit mobo manual for detaljer |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Computerkapacitet op emne - Eventuelt CMOS problem | camnz | CPU, bundkort og RAM | 1 | 12 juni 2009 01:59 |
| Hjælp genaktivering FMO'er om ABIT ic7 | gr8arrow | CPU, bundkort og RAM | 4 | 3 juni 2009 14:25 |
| CMOS Ur Løjper Ligesom et stopur i Mine Laptop | danmercer214 | Laptops, Mobiles & PDA'er | 3 | 16 februar 2009 20:48 |
| CMOS Problem (jeg mener ...) | JellyMan | CPU, bundkort og RAM | 18 | 1 april 2008 06:05 |
| Computerproblemet - PC ikke starter op i FMO'er opsætningsskærmbillede eller vinduer | MAV | General Hardware Chat | 8 | 1 marts 2007 16:19 |
| Thread Tools | |
| |