![]() |
|
| |||
| |||
| ok Jeg snakket til datamaskinen min produsent og de sa at jeg trengte å erstatte mitt CMOS batteriet (jeg sjekket den og den har riktig spenning) eller erstatte CMOS Ram ..... hva er CMOS RAM ..... . og hvor kan jeg bytte den? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Den eneste utskiftbare deler av et hovedkort er CMOS-batteriet, aldri hørt om CMOS RAM.
| |||
| |||
| vel dette er akkurat det produsenten fortalte meg ..... Jeg har en everex NM3900W og når jeg slår den på det piper 3-3-1 og de sa det var CMOS batteriet eller CMOS ram ..... så im på et tap .... Jeg skulle ønske jeg kunne finne en annen komp at harddisken får plass i |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Phoenix Biografier Code 3-3-1 = CMOS batter svikt - Bad CMOS batteriet .... så prøv å erstatte batteriet.
| |||
| |||
| 3-3-1 CMOS RAM strøm dårlig Erstatt CMOS batteriet eller CMOS RAM hvis mulig ......... Dette er hva det forteller meg og batteriet er godt ............ så hva er CMOS RAM ?????? |
|
| |||
| |||
| Mulig feil RAM da, som vil innebære åpne sak og sjekke den sitter riktig. Hvis du har to pinner prøver bare å kjøre den ene eller den andre. |
|
| |||
| |||
| Som Dave sagt ovenfor, er det ingen brukbar deler av CMOS. Det er mulig CMOS-brikken inneholder en liten mengde RAM som inneholder innstillinger, men du kan ikke endre CMOS RAM, uten avlodding CMOS Chip og erstatte den afaik. Har du prøvd å erstatte batteriet? ... er det mulig at batteriet er feil eller utgått. |
|
| |||
| |||
| Jeg har prøvd bare en pinne om gangen og Ive forsøkt 2 batterier og begge batteriene har over 3V så jeg har ingen anelse Jeg vil prøve å finne en annen stepnote så jeg kan sette mitt harddisk i. ...... eller annen komp at harddisken fungerer i |
|
| |||
| |||
| ok nå har jeg et annet batteri og nå sine piper 1-1-1 noe på at ????? |
|
| |||
| |||
| Den eneste andre ting du kan forsøke er å tømme BIOS, i tilfelle det er ødelagt ....... det skulle være en jumper å gjøre dette .... sjekk i mobo manualen for mer informasjon |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Computer oppstart problemet - ev CMOS problem | camnz | CPUer, Hovedkort & RAM | 1 | 12 juni 2009 01:59 |
| Hjelp tilbakestilling CMOS på abit ic7 | gr8arrow | CPUer, Hovedkort & RAM | 4 | 3 juni 2009 14:25 |
| CMOS Klokke Kjører som en Stop Watch i Mine Laptop | danmercer214 | Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer | 3 | 16 februar 2009 20:48 |
| CMOS Problem (tror jeg ...) | JellyMan | CPUer, Hovedkort & RAM | 18 | 1 april 2008 06:05 |
| Computer problem - PC ikke starte i CMOS konfigurasjonsskjermen eller Windows | mav | General Hardware Chat | 8 | 1 mars 2007 16:19 |
| Thread Tools | |
| |