![]() |
|
| |||
| |||
| ok jag pratade med min dator tillverkare och de sa att jag behövde för att ersätta min CMOS batteriet (Jag kollade det och det har rätt spänning) eller ersätta CMOS Ram ..... vad är CMOS RAM ..... . och hur kan jag byta den? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Det enda utbytbar del av ett moderkort är CMOS batteri, aldrig hört talas om CMOS RAM.
| |||
| |||
| och detta är bara vad tillverkaren sa till mig ..... jag har en everex NM3900W och när jag sätter på den piper 3-3-1 och de sa att det var CMOS batteri eller CMOS RAM ..... så im med förlust .... Jag önskar att jag kunde hitta en annan oblig att min hårddisk kommer att passa in |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Phoenix BIOS koden 3-3-1 = CMOS smet misslyckande - Bad CMOS batteri .... så försök att ersätta batteriet.
| |||
| |||
| 3-3-1 CMOS RAM makt dåliga Byt CMOS batteri eller CMOS RAM om möjligt ......... detta är vad den säger och batteriet är bra ............ så vad är CMOS RAM ?????? |
|
| |||
| |||
| Eventuellt dåligt RAM sedan, som kommer att öppnas ditt fall och kontrollera att det sitter rätt. Om du har två minnen prova att köra det ena eller det andra. |
|
| |||
| |||
| När Dave sagt ovan finns det inga delar av CMOS. Det är möjligt CMOS-chip innehåller en liten mängd RAM-minne som innehåller inställningarna, men du kan inte ändra CMOS RAM, utan desoldering CMOS Chip och ersätta det afaik. Har du provat att ersätta batteriet? ... det är möjligt att batteriet är felaktig eller passerat. |
|
| |||
| |||
| Jag har försökt bara en pinne i taget och ive försökt 2 batterier och båda batterierna har över 3v så jag har ingen aning om jag antar att jag kommer att försöka hitta en annan stepnote så jag kan sätta min hårddisk i. ...... eller annan oblig att min hårddisk kommer att fungera i |
|
| |||
| |||
| ok nu har jag ett annat batteri och nu sin pipa 1-1-1 någonting om detta ????? |
|
| |||
| |||
| Det enda du kan försöka är att rensa bios, ifall det är skadad ....... det bör finnas en hoppare att göra det .... Kontrollera i din mobo manual for details |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Datorkraft upp frågan - Eventuellt CMOS problem | camnz | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 12 juni 2009 01:59 |
| Hjälp återställande CMOS på ABIT ic7 | gr8arrow | Processorer, moderkort & RAM | 4 | 3 juni 2009 14:25 |
| CMOS-klockan går som en röd Stopp Titta i min laptop | danmercer214 | Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer | 3 | 16 februari 2009 20:48 |
| CMOS problem (tror jag ...) | JellyMan | Processorer, moderkort & RAM | 18 | 1 april 2008 06:05 |
| Dator problem - PC inte uppstart CMOS Setupskärmen eller fönster | MAV | General Hardware Chat | 8 | 1 mars 2007 16:19 |
| Thread Tools | |
| |