mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Computer oppstart problemet - ev CMOS problem

Reply

Thread Tools
Old 10 juni 2009, 21:53
New Member Group

Default Computer oppstart problemet - ev CMOS problem

Først av alt, jeg vil si hei til alle ettersom dette er mitt første innlegg på nettstedet. Sist jeg nettopp ferdig med min første stasjonære bygge. Jeg har fikset et par i det siste, men dette problemet er nytt for meg. Anyways, problemet er dette:

I går kveld, blir halv våken, jeg feilaktig tømmes CMOS bruke jumperen mens strømforsyningen fortsatt var koblet til. Hver siden jeg gjorde det, jeg kan ikke få datamaskinen til å starte riktig. Det begynner og deretter umiddelbart avsluttes. Jeg har prøvd trekke ut strømmen og ta ut CMOS-batteriet for å la den tilbakestille men likevel gjør det. Jeg har kjøpt alle elementer splitter ny, og det drives opp fine før jeg gjorde dette. Alle som vet hva jeg kan gjøre for å løse dette?

ECS Black sereis X48T-A hovedkort
Hec-X strøm pro 650w forsyne
EVGA 9600 GSO kortet
Patriot Viper 3x2gb ddr3 1600
Old 12 juni 2009, 01:59
Donor Group

Default Computer oppstart problemet - ev CMOS problem

Hi Camnz,

Hvor lang tid tok du lar batteriet og strømmen kobles? Det tar ca 5 -10 minutter for CMOS Caps til disapate.

Ta CMOS batteriet igjen og koble fra strømkabelen.

Mens du venter på caps til disapate --

Prøv dette, koble fra strømmen til harddisk, cd / dvd, fjerne ekstra legge på kort, reseat minnet.

Power opp, får man normalt POST compelete piper? Mer enn ett pip? Visste du få Tid / Dato feil og til å trykke den aktuelle tastetrykk for å gå inn i BIOS-oppsett?

Hvis ikke må du få et RMA fra produsent for reparasjon / utskifting noe har shorted ut på MB.

Jeg vet dette er ikke det du ønsket å høre, men som synes å være ditt valg.

HTH ...

Min System: Au

Prosessor (er):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Hovedkort:
ASUS P5K D / WiFi
RAM-minne:
4 Gig
Graphics Card (s):
Nvidia 8500 GT
Lydkort:
To innebygde, SoundBlaster PIC 512
Harddisk (er):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optisk stasjon (er):
2 DVD - + RW
Case / PSU:
Antec 500W
Cooling:
Thermalake, Train 3 Ton
Nettverk / Internett:
Firewalled maskinvare og programvare
Skjerm (er):
Princeton 19 "LCD - Trenger en ny.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Computer Slow - ev Malware? brunomorin Virus, spionprogrammer og sikkerhet 2 19 desember 2008 13:31
Prøv å reparer Computer med Power Problem RSteph49 General Hardware Chat 9 22 oktober 2008 14:04
CMOS Problem (tror jeg ...) JellyMan CPUer, Hovedkort & RAM 18 1 april 2008 06:05
Strømforsyningsenhet Issue JDB3 Bærevesker & Strømforsyning 2 21 januar 2008 23:06
Computer problem - PC ikke starte i CMOS konfigurasjonsskjermen eller Windows mav General Hardware Chat 8 1 mars 2007 16:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.