mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Datorkraft upp frågan - Eventuellt CMOS problem

Reply

Thread Tools
Old 10 juni 2009, 21:53
New Member Group

Default Datorkraft upp frågan - Eventuellt CMOS problem

Först av allt vill jag säga hej till alla eftersom det är min första post på webbplatsen. Nyligen jag precis avslutat min första skrivbordet bygga. Jag har fixat ett par i det förflutna, men det här problemet är nytt för mig. Hur som helst, problemet är följande:

I går kväll, är en halv vaken, jag felaktigt rensat CMOS använder hoppare samtidigt strömförsörjningen var bortkopplad. Varje sedan jag gjorde det kan jag inte få datorn att starta upp korrekt. Det börjar och sedan omedelbart stängs av. Jag har provat att dra ur strömmen och ta bort CMOS-batteriet så att den återställs, men fortfarande gör det. Jag har köpt alla delar helt ny och det drivs upp fina innan jag gjorde detta. Alla vet vad jag kan göra för att åtgärda detta?

ECS Black sereis X48T-A moderkort
HEC-X power pro 650w leverans
EVGA 9600 GSO kortet
Patriot Viper 3x2gb DDR3 1600
Old 12 juni 2009, 01:59
Givargruppen

Default Datorkraft upp frågan - Eventuellt CMOS problem

Hej Camnz,

Hur länge har du lämnar batteriet och strömmen kopplas bort? Det tar ca 5 -10 minuter för CMOS Caps till disapate.

Ta CMOS batteriet igen och koppla ur nätsladden.

Medan du väntar på mössor till disapate --

Prova detta, koppla ur strömmen till hårddisk, cd / dvd, ta bort alla extra lägga på kartor, NYTT minnet.

Power upp det, får man normalt POST compelete signal? Mer än en signal? Fick du den Temne / Datum felet och trycka på lämplig keypress att gå in i BIOS-inställningarna?

Om inte måste du få en RMA från tillverkning till reparation eller byte något har kortsluten på MB.

Jag vet att detta inte är vad du ville höra men det verkar vara ditt alternativ.

HTH ...

Mitt System: Aj

Processor (s):
Core 2 Quad@3.05 GHz
Moderkort:
ASUS P5K D / WiFi
RAM Minne:
4 Gig
Grafikkort (s):
Nvidia 8500 GT
Ljudkort:
Två, inbyggda, SoundBlaster PIC 512
Hårddisk (s):
SSD 64 Gig, 370 Gig, 400 Gig
Optisk enhet (er):
2 DVD - + RW
Mål / PSU:
Antec 500W
Kylning:
Thermalake, Tåg 3 Ton
Nätverk / Internet:
Firewalled hårdvara och mjukvara
Monitor (s):
Princeton 19 "LCD - Behöver du en ny.
Operating System (s):
XP, Win 7 32, Win 7 64
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Computer Slow - Eventuellt Malware? brunomorin Virus, spionprogram och säkerhet 2 19 december 2008 13:31
Försök att reparera datorn med Power Problem RSteph49 General Hardware Chat 9 22 oktober 2008 14:04
CMOS problem (tror jag ...) JellyMan Processorer, moderkort & RAM 18 1 april 2008 06:05
Strömförsörjning Utgåva JDB3 Cases & Power Supplies 2 21 januari 2008 23:06
Dator problem - PC inte uppstart CMOS Setupskärmen eller fönster MAV General Hardware Chat 8 1 mars 2007 16:19
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.