mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Computer Långsamt utan anledning

Reply

Thread Tools
Old 23 april 2008, 12:58
Givargruppen

ok, så detta kan vara ett skott i mörkret i bästa men här går. Jag har en grundläggande dator som har spelat upp mig i flera år har det körs mycket långsamt för spec och jag har sett datorer halv dess spec köra snabbare än det.

Jag cirtin att dessa saker Arent orsakar den:
  • ett virus - Jag vet det inte ett virus, eftersom jag har gjort flera reformats och virus söker med olika virusscanner och alla klara
  • Tillämpliga uppgifter - alla som kör i bakgrunden är avg gratis antivirus, jag har stängt av en del av Ono grundläggande tjänster i Windows och
  • Bakgrunden filöverföringar - det är fortfarande långsamt när dissconnected från mitt hemnätverk
Jag har en suspission att Theres något med mitt FSB, till exempel dess alltför låg. Jag har också en susspission att en bagge brist men 256MB (minus 32 MB VRAM) räcker isnt det? väl ändå all info du behöver är under mabey du kan lista ut det. av hur jag kommer att lägga upp ett 3DMark poäng också.

genom det sätt jag har ombord grafik om det hjälper.

Old 23 april 2008, 13:14
Administrator Group

Öppna Enhetshanteraren sedan primära IDE-kanal, se flikar, är det i PIO-läge eller DMA?

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 23 april 2008, 13:19
Givargruppen

dess i DMA-läge så är den sekundära IDE-kanal om det hjälper.
Old 23 april 2008, 13:50
Administrator Group

Ibland kör fastnar i PIO-läge som medför en plågsamt långsam maskin, var värt en chans.
Old 23 april 2008, 13:51
Administrator Group

Är du kör något liknande Norton och McAfee.

Hur mycket RAM har maskinen fått?
Old 23 april 2008, 13:58
Givargruppen

Som jag sa im körs avg gratis och jag har 256 MB RAM-minne (32 MB används av onboard grafik)
Old 23 april 2008, 15:42
Givargruppen

Hur mycket av din HD är gratis? dessutom skulle det inte skada att gå till 1GB RAM.
Old 23 april 2008, 15:54
Administrator Group

Är du kör XP, 256 MB är inte nära nog och erfarenhet kommer att leda till en långsam dator hela dagen.

XP enbart behov 256MB, så har du all din programvara etc. Stick ytterligare minst 512 i, det kostar en struntsumma.
Old 24 april 2008, 03:13
Givargruppen

OMG det var att alla allong? ok sjuka måste köpa vissa RAM, tack för hjälpen killar!
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.