![]() |
|
| |||
| |||
| ok, så detta kan vara ett skott i mörkret i bästa men här går. Jag har en grundläggande dator som har spelat upp mig i flera år har det körs mycket långsamt för spec och jag har sett datorer halv dess spec köra snabbare än det. Jag cirtin att dessa saker Arent orsakar den:
genom det sätt jag har ombord grafik om det hjälper. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Öppna Enhetshanteraren sedan primära IDE-kanal, se flikar, är det i PIO-läge eller DMA?
| |||
| |||
| dess i DMA-läge så är den sekundära IDE-kanal om det hjälper. |
|
| |||
| |||
| Ibland kör fastnar i PIO-läge som medför en plågsamt långsam maskin, var värt en chans. |
|
| |||
| |||
| Är du kör något liknande Norton och McAfee. Hur mycket RAM har maskinen fått? |
|
| |||
| |||
| Som jag sa im körs avg gratis och jag har 256 MB RAM-minne (32 MB används av onboard grafik) |
|
| |||
| |||
| Hur mycket av din HD är gratis? dessutom skulle det inte skada att gå till 1GB RAM. |
|
| |||
| |||
| Är du kör XP, 256 MB är inte nära nog och erfarenhet kommer att leda till en långsam dator hela dagen. XP enbart behov 256MB, så har du all din programvara etc. Stick ytterligare minst 512 i, det kostar en struntsumma. |
|
| |||
| |||
| OMG det var att alla allong? ok sjuka måste köpa vissa RAM, tack för hjälpen killar! |