mindre egenkapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > CPUer, Hovedkort & RAM

Register

Datamaskinen vil ikke boot

Reply

Thread Tools
Old 17nde Nov 2007, 08:04
New Member Group

Default Datamaskinen vil ikke boot

Jeg har nylig byttet ut hovedkortet i maskinen min, en Dell Dimension E310, og det vil ikke starte på nytt. Trenger du hjelp med dette problemet. Feilkoden Jeg fikk rett før den blå skjermen ble undersøkt, og stort sett alt jeg leste, sa bytte hovedkort som jeg gjorde. Jeg antar det er en riktig erstatning fordi jeg bestilt direkte fra Dell. Litt mer bakgrunn maskinen ikke ville starte på nytt før o hovedkortet erstatning heller. Ihave tatt videregående SDRAM ut som ikke fungerte, jeg tookthe grafikkort ut som ikke fungerte, jeg trukket ut alle eksterne enheter, mus, tastatur, osv., og som ikke workeither.

Takk på forhånd for hjelp ...... frustrert.

Steve
Old 17nde Nov 2007, 08:28
Medlem Group

Kanskje det er en strøm problem? I så tilfelle, må en ny PSU.

HTH
Old 17 november 2007, 10:30
New Member Group

Hvordan kan du si om det er en strøm problem? Alle lysene, fan, osv. Kom det bare ikke starte på nytt.
Old 21. Nov 2007, 15:26
Medlem Group

Har du sjekket for å se om harddisken forårsaker blå skjerm?

Kan være en idé å teste maskinen med en annen bare for å være sikker.
Old 21. Nov 2007, 17:45
Donor Group

Hører du noen piper når maskinen er slått opp?

Min System: Hjem Bygg

Prosessor (er):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Hovedkort:
Asus M2V Rev 1.
RAM-minne:
4GB (3.25gb synlig)
Graphics Card (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Lydkort:
5.1 Reatek On-styret
Harddisk (er):
250 GB SATA & 400gb SATA
Optisk stasjon (er):
Pioneer 110 x 2
Case / PSU:
Stock / 550w Silent
Cooling:
Stock
Nettverk / Internett:
10/100 Nic / 20MB Virgin Kabel
Skjerm (er):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 24th Nov 2007, 12:45
New Member Group

Er det et identisk hovedkort?

Hvis ikke Windows XP vil ikke ordentlig støvel opp fra HDD. Du må starte fra CD-ROM og kjøre reparere hvis du har tenkt å holde de opprinnelige innstillingene. Ellers best å formatere HD.

Oh yes ett annet punkt. Hvis du kjører en Windows XP OEM-versjonen som er det du får fra Dell, så Microsoft vil ikke aktivere XP. Dette er fordi på OEM-utgaver av Windows XP-lisensen sier at montere et nytt hovedkort er beslektet til en ny maskin! som krever at du kjøper en ny utgave av XP. Det eneste unntaket med OEM XP hvis du passer en identisk hovedkort. Se Microsofts nettsted for mer info.
Reply

Register

Hugseliste

Lignende Tråder
Tråd Tråd startet Forum Svar Siste innlegg
Datamaskinen ikke Boot opp: ( TOA5T General Hardware Chat 3 31 oktober 2008 04:16
Min datamaskin vil ikke boot på alle navnut General Hardware Chat 24 20nde sep 2008 04:01
Kan ikke Boot Computer morrowj112 General Hardware Chat 9 4 august 2008 20:11
Datamaskinen ikke Boot steve05 Windows-operativsystemer 4 8 januar 2008 12:40
Datamaskinen vil ikke Boot shramek23 Bærbare datamaskiner, mobiltelefoner og PDAer 3 14 desember 2007 17:00
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.