![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folk. Jeg kjører en Core2Duo med 1GB RAM. Jeg ønsker å oppgradere til 2 GB, men jeg er usikker på hva du får. Jeg har 4 slots så tenker sitt beste for å få 4x512mb blokker. Jeg har nå fått DDR2 PC2-4300 (266mhz). Er 266mhz tregt? Ville jeg bli bedre til offload og få 500 + MHz? Eller bør jeg bare samsvarer med det jeg har? Noen råd ville være verdsatt. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nei, du ville være bedre å få en målrettet 1GB å kjøre dual-kanal med gjeldende 1GB.
| |||
| |||
| Sitat:
|
|
| |||
| |||
| Takk for raskt svar. Jeg tror ikke jeg var helt klart, jeg har 4 slots og 2x 512 MB. Problemet synes å være at jo mer jeg finner ut, jo mer jeg tror jeg har fulgte veldig treg RAM når jeg kjøpte pc. Hvis jeg skulle gå for 2 gb nå hva som ville være best resultater? |
|
| |||
| |||
| Trenger å vite hovedkortet Merke / Modell råd hva RAM du kan passe. |
|
| |||
| |||
| Hovedkortet er EVGA 122-CK-NF68. Dette er det systemet sjekke sier, men selve brettet er nVidia stemplet (fortsatt NF68). Håper dette er fornuftig. |
|
| |||
| |||
| Minne 4 x 240-pin DIMM sockets Dual Channel DDR2 Maksimalt 8 GB av DDR2 533/667/800/1200MHz SLI-Ready minne Dvs sin nettstad. Du kan i utgangspunktet passer DDR2 RAM med hastigheter mellom opptil 8GB. |
|
| |||
| |||
| Takk Dave. Bare for å avklare. 2-blokker med 512 MB jeg har i øyeblikket bare er 266mhz. Ville jeg være bedre (i din mening) for å bli kvitt og kjøpe raskere MHz hvis jeg ønsker å maksimere ytelsen? |
|
| |||
| |||
| Hvis du kjøper 2 raske 1GB pinner og legg dem vil du ha 3GB men de vil bare kjøre så fort som den nåværende RAM. Jeg vil nok bare legge to 1GB pinner som samsvarer med gjeldende seg, 3GB RAM uansett hastighet masse. |
|
| |||
| |||
| Avhengig av budsjett og hovedkort jeg ville være fristet til å fjerne den eksisterende RAM og erstatte den helt. Du kan få 2GB (2x1GB) Corsair RAM som kjører på 800Mhz for rundt £ 100, noen ganger mindre. Med økningen i minnet og klokke hastighet vil du sikkert legger merke forskjellen over din nåværende oppsett. Jeg også synes det er irriterende om når du kjøper en "topp spec" PC, bare for å oppdage at de har skimped på RAM foran. |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Im litt forvirret | nay27uk | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 11 oktober 2009 13:35 |
| Forvirret nybegynner! | Caz | Presenter deg selv her | 6 | 20 nov 2008 12:25 |
| Lil smule forvirret om denne saken. | Carl | Bærevesker & Strømforsyning | 4 | 28 juni 2008 04:37 |
| Im virkelig forvirret | NeedHelpPls | General Hardware Chat | 3 | 27 januar 2008 21:12 |
| Really Forvirret | Xeon | Kabinetter & Skjermer | 5 | 14 nov 2007 14:13 |
| Thread Tools | |
| |