![]() |
|
| |||
| |||
| Hej mina vänner. Jag kör en Core2Duo med 1 GB RAM. Jag vill uppgradera till 2GB, men jag är osäker på vad du ska få. Jag har 4 slots så tycker sitt bästa för att få 4x512mb block. Jag har nu fått DDR2 PC2-4300 (266mhz). Är 266mhz långsamt? Skulle jag vara bättre att lasta och få 500 + MHz? Eller ska jag bara matcha vad jag har? Alla råd skulle uppskattas. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, du skulle vara bättre att få en matchande 1GB köra dubbla kanal med ditt nuvarande 1GB.
Sen i framtiden kommer du fortfarande att ha 2 reservdelar tider om det behövs. Gå till http://www.crucial.com/ och köra systemet scanner för att ta reda på vad RAM du för närvarande har och köpa detta. Mitt System: Hybr! D
|
|
| |||
| |||
| Citat:
|
|
| |||
| |||
| Tack för snabba svar. Jag tror inte att jag var mycket tydlig, jag har 4 slots och har 2x 512MB. Problemet verkar vara att ju mer jag reda på, desto mer tror jag att jag har tillhandahölls verkligen långsamt RAM när jag köpte datorn. Om jag skulle gå på 2 gb nu vad som skulle vara det bästa? |
|
| |||
| |||
| Behöver veta ditt moderkort Märke / modell för att ge råd vad RAM du kan passa. |
|
| |||
| |||
| Moderkortet är EVGA 122-CK-NF68. Det är så det systemet kontrollera säger, men det faktiska styrelsen nVidia stämplat (fortfarande NF68). Hoppas detta är vettigt. |
|
| |||
| |||
| Minne 4 x 240-pin DIMM kortplatser Dual Channel DDR2 Högst 8GB DDR2 533/667/800/1200MHz SLI-Ready minne Thats utanför sin webbplats. Du kan i princip passa DDR2 RAM i hastigheter över upp till 8GB. |
|
| |||
| |||
| Tack Dave. Bara för att klargöra. Den 2 block med 512MB Jag har just nu bara 266mhz. Skulle jag vara bättre (enligt din mening) för att bli och köpa snabbare MHz om jag vill maximera prestanda? |
|
| |||
| |||
| Om du köper 2 snabba 1 GB minnen och lägga till dem kommer du ha 3 GB men de löper bara så snabbt som ditt nuvarande RAM. Jag skulle nog bara lägga till två 1 GB-minnen som matchar din nuvarande, 3 GB RAM-minne vid varje hastighet är gott. |
|
| |||
| |||
| Beroende på din budget och moderkort jag skulle vara frestad att ta bort befintliga RAM och ersätta den helt. Du kan få 2GB (2x1GB) Corsair RAM som körs vid 800 MHz för cirka 100 pund, ibland mindre. Med ökningen i minnet och klockan hastighet du säkert märker skillnaden över din nuvarande konfiguration. Även jag tycker att det är irriterande men när du köper en "top spec" st, bara för att upptäcka att de har skimped på RAM front. |