mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Confused om RAM

Reply

Thread Tools
Old 7 august 2007, 13:30
New Member Group

Red face Confused om RAM

Hej mina vänner. Jag kör en Core2Duo med 1 GB RAM. Jag vill uppgradera till 2GB, men jag är osäker på vad du ska få. Jag har 4 slots så tycker sitt bästa för att få 4x512mb block. Jag har nu fått DDR2 PC2-4300 (266mhz). Är 266mhz långsamt? Skulle jag vara bättre att lasta och få 500 + MHz? Eller ska jag bara matcha vad jag har? Alla råd skulle uppskattas.
Old 7 august 2007, 13:42
Administrator Group

Default Confused om RAM

Nej, du skulle vara bättre att få en matchande 1GB köra dubbla kanal med ditt nuvarande 1GB.

Sen i framtiden kommer du fortfarande att ha 2 reservdelar tider om det behövs.

Gå till http://www.crucial.com/ och köra systemet scanner för att ta reda på vad RAM du för närvarande har och köpa detta.

Mitt System: Hybr! D

Processor (s):
AMD Turion 64 X2 TL-64 2.2GHz
Moderkort:
HP nForce 560
RAM Minne:
2GB DDR2 PC2-5300
Grafikkort (s):
Nvidia 7150M Flygburet Integrerad
Ljudkort:
5.1 Ombord Integrerad
Hårddisk (s):
250GB 5400RPM SATA300
Optisk enhet (er):
18x CD / DVDRW-DL ATA
Mål / PSU:
Lager HP
Kylning:
Lager HP
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 10 MB Virgin Cable
Monitor (s):
17 "WXGA + HD BrightView Widescreen
Operating System (s):
Windows 7 Ultimate 32Bit
Old 7 august 2007, 13:58
Ledamot Gruppen

Default Confused om RAM

Citat:
Ursprungligen postat av mcfarty View Post
Hej mina vänner. Jag kör en Core2Duo med 1 GB RAM. Jag vill uppgradera till 2GB, men jag är osäker på vad du ska få. Jag har 4 slots så tycker sitt bästa för att få 4x512mb block. Jag har nu fått DDR2 PC2-4300 (266mhz). Är 266mhz långsamt? Skulle jag vara bättre att lasta och få 500 + MHz? Eller ska jag bara matcha vad jag har? Alla råd skulle uppskattas.
Normalt i en dator som du skränande bara köpa hastighet RAM, normalt steg högre och steg lägre är kompatibla. Saken är den att jag dont tänka så kan du bara köpa 500 MHz RAM och förväntar att det skall fungera. Jag tror att du kan köpa 200MHz 266mhz 333mhz och förväntar att det skall fungera, men givetvis kontakta tillverkaren innan du tar mitt ord för det.
Old 7 august 2007, 14:03
New Member Group

Default Confused om RAM

Tack för snabba svar. Jag tror inte att jag var mycket tydlig, jag har 4 slots och har 2x 512MB. Problemet verkar vara att ju mer jag reda på, desto mer tror jag att jag har tillhandahölls verkligen långsamt RAM när jag köpte datorn. Om jag skulle gå på 2 gb nu vad som skulle vara det bästa?
Old 7 august 2007, 14:29
Administrator Group

Default Confused om RAM

Behöver veta ditt moderkort Märke / modell för att ge råd vad RAM du kan passa.
Old 7 august 2007, 14:39
New Member Group

Default Confused om RAM

Moderkortet är EVGA 122-CK-NF68. Det är så det systemet kontrollera säger, men det faktiska styrelsen nVidia stämplat (fortfarande NF68). Hoppas detta är vettigt.
Old 7 august 2007, 14:52
Administrator Group

Default Confused om RAM

Minne
4 x 240-pin DIMM kortplatser
Dual Channel DDR2
Högst 8GB DDR2 533/667/800/1200MHz SLI-Ready minne

Thats utanför sin webbplats.

Du kan i princip passa DDR2 RAM i hastigheter över upp till 8GB.
Old 7 august 2007, 14:55
New Member Group

Default Confused om RAM

Tack Dave. Bara för att klargöra. Den 2 block med 512MB Jag har just nu bara 266mhz. Skulle jag vara bättre (enligt din mening) för att bli och köpa snabbare MHz om jag vill maximera prestanda?
Old 7 august 2007, 15:26
Administrator Group

Default Confused om RAM

Om du köper 2 snabba 1 GB minnen och lägga till dem kommer du ha 3 GB men de löper bara så snabbt som ditt nuvarande RAM.

Jag skulle nog bara lägga till två 1 GB-minnen som matchar din nuvarande, 3 GB RAM-minne vid varje hastighet är gott.
Old 10 august 2007, 02:52
Ledamot Gruppen

Default Confused om RAM

Beroende på din budget och moderkort jag skulle vara frestad att ta bort befintliga RAM och ersätta den helt. Du kan få 2GB (2x1GB) Corsair RAM som körs vid 800 MHz för cirka 100 pund, ibland mindre. Med ökningen i minnet och klockan hastighet du säkert märker skillnaden över din nuvarande konfiguration.

Även jag tycker att det är irriterande men när du köper en "top spec" st, bara för att upptäcka att de har skimped på RAM front.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.