![]() |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
Jag har faktiskt inte haft en chans att titta igenom dem ordentligt än, men det är här för alla andra som är intresserade, och att diskutera det. Du kan även Digg detta här. Mitt System: Första OC
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Dugg, god post, alla recensioner nicely konsolideras.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Så egentligen i7's är bara korrekt quad cores?
Jag läste en artikel för några år sedan hur Intel sade att de kände GHz kamp skulle leda någon där och att de vet redan att flera kärnor kan inte fortsätta för evigt och de utveckla något helt annat ... men detta kommer med. Mitt System: Toshiba Satellite A200-28p
|
|
| |||
| |||
| Jo det är väldigt olika, det tar bort FSB och ersätter den med något som liknar det som AMD använder också minnet flygledaren i CPU, bland annat. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ja, Quickpath + integrerat minne registeransvarige + native quad core + hyperthreading. Jag är fortfarande optimistisk det ska ge en hel del prestanda ökar fram men just nu är det inte värt det.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ja, det är den sista av L2-cache, men den översyn jag såg att de tror mer cacheminnet kommer att Brough den med 32nm krympa. |
|
| |||
| |||
| Så ska jag köpa det? I alla redo samla in pengar, men jag är inte säker på om det betalas ut för att ändra min Rigg? Och vad x58 moderkort skulle svit för att odjuret (Jag föredrar ASUS)? Jag behöver lite råd om detta. Tack. |
|
| |||
| |||
| För övrigt, mina Rigg är: Asus Rampage Extreme Moderkort - Intel X48, Socket 775 Intel Core 2 Extreme QX9770 45nm, OC 4.30GHz, 12MB Cache, Ultra ChillTech CPU-kylare 2x Diamond Radeon HD 4870X2 XOC 2GB GDDR5 korseld 2x Corsair Dual Channel 2048MB DDR3 2000MHz Minne (4GB) med Thermaltake cykelcross FTA Memory Cooler EPU Ultra X3 1000W ULT40311 PC fallet NZXT Lexa Black x4 FLÄKTAR 3x WD VelociRaptor 300 GB Hårddisk WD3000HLFS, 10K RPM, 16MB Cache (900GB) Seagate Barracuda 7200.10 750GB Hård Pioneer BDR-202BK Blu-ray Disc Writer Pioneer DVD-RW 216D, SATA Black Cyberpower CPS1500AVR Rackmount 950 Watt UPS Acer H243Hbmid 24 "Full HD LCD-bildskärm - 2ms 40000:1 Dynamic |