![]() |
|
| |||
| |||
| Jag pratade med min kompis när han kom runt och han sa det nya i7's dont har en FSB och im gillar ja varje processor har en FSB, whos korrekt? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| De dont.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| de inte, jag tror det är främst på grund av CPU nu har ett inbyggt minne registeransvarige, snarare än minnet registeransvarige är ett separat chip på moderkortet.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Quickpath tar plats i FSB.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Ja de har ett integrerat minne registeransvarige så finns det inget behov av en FSB men dont orolig kan du fortfarande överklockning. |
|
| |||
| |||
| människor säger "men du kan fortfarande överklockning processorn, varför wouldnt du beable till??? också AMD dont använda FSB göra de de använder HT och de har varit på någon är jag rätt, även vad FSB göra är det communicatorn mellan cpu pci kort och minne så isnt att en bra |
|
| |||
| |||
| överklockning är fortfarande möjligt, bara på ett annat sätt. AMD inte har FSB i senaste Phenom-processorer, det här är sant, men bearbetningsföretagen suga. Hyper Transport kan läsas upp på Wikipedia. FSB är framsidan buss, förvaltar minnet skickas till processorn eller något i denna riktning .. |
|
| |||
| |||
| Nej Jag svär min AMD Athlon X2 använder HT och inte FSB |
|
| |||||||||||||
| |||||||||||||
| Citat:
De är inte alltför långt efter i7
www.Trade4Free.ie Den verkliga faran är inte att datorerna börjar tänka som män, men att män kommer att börja tänka som datorer. När det inte finns något alternativ, det kan finnas något annat val! ![]() Mitt System: Några andra älskare!
|