![]() |
|
| |||
| |||
| Så har jag hört en massa saker om båda de ovan nämnda varumärken (dvs. Corsair och OCZ) och därför skulle jag vilja veta vilken av de båda är det bästa en runda med avseende på DDR2 och DDR3 som vet inte vad jag ska köpa exakt. Om Corsair Jag är mycket intresserad av Dominator 1066MHz DDR2 samtidigt om OCZ om Platinum 1800MHz och 1066MHz. Således något åsikter om detta skulle vara mycket uppskattad. En sista sak. Jag har letat på nätet och fick reda på att vissa personer har problem att uppställda RAM-hastigheter. Inte hastigheten som står på förpackningen är den hastighet du skulle få, eller om du skulle behöva öka det till att från BIOS? |
|
| |||
| |||
| en sak att leta efter när man köper ram är latensen är detta 4 siffror som avgöra hur hur snabbt väduren fungerar, desto lägre nummer desto snabbare RAM-minnet. till exempel min ddr 800 bagge har latenser på 4-4-4-12 vilket är bra för DDR 800 som de brukar fungera på 5-5-5-15. som för RAM-hastigheter de är alltid tryckt på lådan, är antalet vad de är klassade för men kan vanligen överklockas lite men renember det är en bra idé att köpa RAM-minne med en värmespridare om du planerar att överklocka det . som för märket, OCZ bättre överklockare men om du arent överklockning gå för Corsair. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bara för att spara förvirring Tiderna Spencer2004 hänvisar till är för DDR2-minne. (Jag vet att du sa DDR800 Spencer men bara i fall det är ett missförstånd).
Även du kommer att mer än sannolikt att behöva ändra hastigheten i BIOS till 1066 som standard kommer att vara inställd på 800. Som för DDR3 glömma det en stund om du inte vill bli lurade. Jag vill också tillägga att OCZ åtminstone för mig har gett bra kundsupport, de har accepterat RMA ifrån mig 3 gånger utan något krångel (detta kan ses som ett bra eller dåligt jag guess.lol) Mitt System: Krlll
|
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har köpt en uppsättning DDR OCZ pinnar och de började döda, fick RMA sorterade ganska snabbt ändå, sedan uppgraderade till ett par Corsair DDR2-minnen (med min nya rigg) och dom har varit exceptionell. De är på 2 x 1GB matchat par XMS2 PC6400 CL4 minnen