mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

Corsair eller OCZ minne?

Reply

Thread Tools
Old 9 august 2007, 23:42
Ledamot Gruppen

Default Corsair eller OCZ minne?

Jag är för närvarande att välja minne för min bygga. Under de senaste jag har skimped vid denna tidpunkt och kostnader för mig, så viktigt att göra det ordentligt den här gången. I dag har de followin alternativ i åtanke:

1. 2GB Corsair PC2-6400
2. 2GB OCZ PC2-8500

De är båda samma pris (som köps från Aria), men uppenbarligen OCZ har en högre klocka hastighet. Jag har hört mycket bra recensioner om både uppställningar, så im inte säker på vilken en att gå efter. Ive valt detta moderkort:
http://www.aria.co.uk/Products/Compo...roductId=23584

Men det kommer inte att stödja OCZ, så jag kommer att ändra detta.

All hjälp uppskattas.
Old 10 august 2007, 06:26
Givargruppen

Default Corsair eller OCZ minne?

Gå till 2 GB Corsair du egentligen inte märker snabbare ökning av OCZ tbh, det är inte värt att spendera extra pengar på mobo

Mitt System: Egenbyggda v1.2

Processor (s):
Inter Dual Core E2160@3.02Ghz
Moderkort:
Asus P5PL2-E
RAM Minne:
2 x 1GB DDR2 533MHz PC4200
Grafikkort (s):
Nvidia Geforce 7600GS 512MB
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Western Digital 160GB Sata HDD
Optisk enhet (er):
LG DVD-rom och LiteOn 20x DVD-RW
Mål / PSU:
Cooler Master mål och Antec PSU
Kylning:
2x Antec Fläktar
Nätverk / Internet:
BT Bredband
Monitor (s):
Samsung SyncMaster 931cw 19 "
Operating System (s):
XP Pro, Vista Ultimate, Ubuntu
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
6GB Corsair Dominator GT Kit rayy Processorer, moderkort & RAM 4 6 oktober 2009 09:11
Redovisat Memory matchar inte Mängd Installed Memory weedan_ash Processorer, moderkort & RAM 3 13 januari 2009 17:18
Corsair Dominator minne? PSR Processorer, moderkort & RAM 2 29 november 2008 11:32
Vilket minne är bättre Corsair eller G. Skill? Joseph W Processorer, moderkort & RAM 2 26 november 2008 12:54
Corsair eller OCZ Thunderer Processorer, moderkort & RAM 3 8 december 2007 10:41
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.