![]() |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Bara undrar vilken CPU är bättre mellan Intel Core 2 Quad Q9650 3,0 GHz 12MB L2 Cache, Intel Core 2 Extreme QX9650 Yorkfield 3,0 GHz 12MB L2 Cache, eller Intel Core 2 Duo E8600 Wolfdale 3.33GHz 6MB L2 Cache. När jag tittar på specs jag ser vissa differance men ingenting som verkligen justps ut på mig, om du vet vad jag menar ...
| |||
| |||
| och det beror på vad du vill göra. den QX9650 jag skulle rekommendera för spel, eftersom det är det bästa av de tre. att Q9650 är en stor quad core och enligt min mening, jämförbara med wolfdale kärna. titta på din dator delar, skulle jag rekommendera QX9650 om du har pengar, eller den vanliga Q9650 om du inte vill spendera så mycket. den dubbla kärnan är bra men senare kommer att obselete. Jag hoppas att jag besvarat din fråga |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| E8500. Om du har så mycket att blåsa göra det på grafikkortet.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| han har redan 2 9800 GTX s |
|
| |||
| |||
| Vilket är långt från den högsta resultat grafikkort för dagen, och månaderna kommer att bli misshandlad av single-GPU kort. Det finns ingen anledning att betala mer än $ 189 för en processor om du inte kommer att använda processorn i sin helhet.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| Så du tycker inte om Core 2 Duo E8600 Wolfdale 3.33GHz Carbon? |
|
| |||
| |||
| Det är exakt samma som E8500 med en 0,5 multiplicering förändring.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| QX9650, 45nm = bättre OC och sista dig längre, även bättre spelupplevelse |
|
| |||
| |||
| utom det är 1000 dollar! om du har pengar, gå vidare. men e8500 är ett mycket bättre erbjudande och pris som prestanda. |