![]() |
| |||||||
|
![]() |
| | Thread Tools |
|
| |||
| |||
| Hej grabbar jag har precis köpt en ny Toshiba laptop med en Core 2 Duo p8400 (2.26ghz), när jag sprang cpuz jag var förvånad över att se att de centrala hastigheten var lägre än väntat (förväntad 2.26ghz) och sa: C2D p8400@2.26 GHz men kärnan hastighet det bara säger 1595mhz så jag installerade Everest hem och sen fick jag förvånad igen, sade CPU är: Intel Pentium III Xeon, 2266 MHz (9x252) nu är jag förvirrad, cpuz alltid ger mig rätt centrala hastighet för min pc, men borde det inte vara runt 2260 och inte 1595? och min CPU inte är en Intel Pentium III Xeon, 2266 MHz (9x252) är det? Jag är förvirrad, har jag förstått vad jag betalade för? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
|
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| tack för länken kol men jag kan inte få det |
|
| |||
| |||
| Jag är inte säker på vad det finns inte att få. Din CPU underclocks när den inte används.
__________________ "Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " |
|
| |||
| |||
| så det är allt bra då? |
|
| |||
| |||
| hur Everest säger det är en Pentium 3 Xeon? |
|
| |||
| |||
| att det verkligen enkelt. när din laptop isnt arbetar allt det hårda, eller körs på batteri, man sänker hastigheten på din processor sparar ström. Om du ansluter din bärbara dator i det ofta går tillbaka till full fart eller itll göra det själv när dess arbetar hårt. och ganska konstigt att komma med en Xeon-chip, obvs programvaran misinterpenting CPU info. |