mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

CPU kompatibelt med ASUS P4PE

Reply

Thread Tools
Old 3 februari, 2009, 09:44
Ledamot Gruppen

Default CPU kompatibelt med ASUS P4PE

Hej alla, jag har ASUS P4PE med en Celeron 2,3 GHz @ 3.2GHz OC just nu, jag tänkte uppgradera till denna http://www.ebuyer.com/product/81385 . Dess ganska trevligt för sitt pris, jag vill bara ha en ny CPU så det spelar ingen flaskhals mitt 7600GT så jag kan spela Mass Effect utan lagg cos "sin CPU beroende, även det har HT så jag kan multitask bättre. Men problemet är om CPU stöd lista på ASUS webbplats säger att jag behöver BIOS version av 1005 är jag inte säker på vad min är, men min nuvarande CPU Celeron 2,3 GHz behöver 1005 också och jag tror att jag kör det bra .. . Jag är ganska förvirrad Jag vill bara fråga om även om min BIOS är inte krävs version, skulle det ändå acceptera min CPU eller skulle det förkasta det? Jag uppskattar alla svar
Old 3 februari, 2009, 12:16
Ledamot Gruppen

eventuella svar tack? : (
Old 3 februari, 2009, 15:22
Givargruppen

Varför inte leta efter en uppgradering av ditt bios första, från Asus webbplats
Jag tror att bios för att styrelsen är nu upp till vers. 1007

Mitt System: Hem Bygg

Processor (s):
AMD 64 x 2 Dual Core 5200 + 2.60GHz
Moderkort:
Asus m2v Rev 1.
RAM Minne:
4GB (3.25gb synligt)
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 7300 GS
Ljudkort:
5.1 Reatek ombord
Hårddisk (s):
250 GB SATA & 400GB SATA
Optisk enhet (er):
Pioneer 110 x 2
Mål / PSU:
Lager / 550w Silent
Kylning:
Lager
Nätverk / Internet:
10/100 Nic / 20MB Virgin Cable
Monitor (s):
Fujitsu Siemens 22 "TFT WS
Operating System (s):
Vista Ultimate x32/Windows 7 x64
Old 4 Februari 2009, 03:09
Moderator-gruppen

Om du inte har något problem för tillfället, inte bryr uppgradering.

Mitt System: Eclipse

Processor (s):
Intel C2D E7200 OC'd @ 3.6Ghz
Moderkort:
Asus P5Q Pro
RAM Minne:
OCZ 8GB 800MHz
Grafikkort (s):
Saphire Radeon 4850
Ljudkort:
Ombord
Hårddisk (s):
Enorma
Optisk enhet (er):
Sony al cheapo en.
Mål / PSU:
Antec Three Hundred
Kylning:
Arctic Cooler 7 Pro, 3 fall fans.
Nätverk / Internet:
Titan ADSL
Monitor (s):
Dubbla 19 "LCD
Operating System (s):
XP SP3
Old 5 Februari 2009, 13:11
Ledamot Gruppen

Nåväl, anledningen att jag inte uppgradera min BIOS är att du måste blinka och jag läste många människor efter att de blinkar med sina ombord gick döda. Jo jag vet ska jag uppgradera eller inte. För jag testade min CPU och den har en ganska anständig värdering ännu bättre än vissa Pentium D: s så jag vet inte
Old 5 Februari 2009, 20:44
Ledamot Gruppen

Jag tycker att det vore bättre att spara pengar och köpa en helt ny rigg när du kan. det skulle hjälpa i det långa loppet. Om du sparar upp tillräckligt för att få en e8400 eller e8500 med en gigabyte ep45 eller nåt sånt, det skulle vara mycket bättre. Om din proccesor får högre poäng än Pentium d's sedan dess inte värt att uppgradera den. men du jag tror det vore bäst att spara pengar nu och få ett mycket bättre system på vägen.
Old 6 februari 2009, 14:31
Ledamot Gruppen

Tja, jag är just nu i 3:e året på gymnasiet och jag är inte tänker på att få en ny dator tills efter 5:e år. Det bara det att jag få lagg i Mass Effect, jag är inte säker på om min CPU är bättre än en Pentium D, men om "Post du CPU varumärket 2.1 Scores" Jag tittade på Pentium D värdering och gruvan var bättre 1000. Men min CPU är Celeron Northwood 3.2GHz, jag är säker på att CPU-märket är rätt eftersom jag testade min Celeron Prescott 2,8 GHz (3rd PC) och det kom 3200, det verkar rätt. Tror du att det är värt att uppgradera om jag får poäng bättre än Pentium D? Jag vill bara ha en Pentium 4 på grund HT verkar cool
Old 6 februari 2009, 14:49
Ledamot Gruppen

Som en lång tid användaren av Pent 4 med HTT, undvika det som pesten. Det är inte snabbt, det är inte bra på värme, den behöver en byggnad belastning på styrka, multitasking suger big temne och övergripande, något dubbel kärna kommer plattar det.

Mass Effect kommer förmodligen ändå köras som en hund på en P4, bättre att få en nyare dubbel kärna i stället för en rostiga gamla P4 ..
Old 6 februari 2009, 14:59
Ledamot Gruppen

hmmn ... ska jag ens få en P4 eller hålla fast vid min Celeron. Min enda oro är att min Celeron var refurbished CPU (billiga) och det har en liten L2 Cache av 128KB, är det värt att uppgradera till en P4 2,8 GHz 512KB L2 (planering OC till 3.4GHz)? Skulle jag faktiskt se en prestanda förbättring?
Old 7 februari 2009, 03:47
Ledamot Gruppen

Resultatreserven öka du skulle få är knappt värt det. Med priset på P4: s dessa dagar du skulle ha det bättre att köpa 3.4GHz modellen på 478 socket ändå. Du är mycket bättre att köpa en billig dual core och byta över delar eftersom maximal prestanda du kommer att vinna på P4 är inte stor.

Om du måste välja mellan en P4 eller Celeron först och sedan gå med P4, om du har råd att få en dubbel kärna, tveka inte.
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
ASUS (ASUS G1Sn AK014C) Vs. Rizeon (S97V-GS) Samantha0101 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 5 15 januari 2009 06:29
Hjälp med Kompatibla RAM mbonwick Processorer, moderkort & RAM 5 5 maj 2008 01:58
Är alla dessa kompatibel lilthug118 General Hardware Chat 6 20 december 2007 19:41
Vad måste vara förenliga med vad? scrivomcdivo General Hardware Chat 18 17 november 2007 10:16
Jag måste få veta om en viss RAM är kompatibel ... coryengle Processorer, moderkort & RAM 1 19 mars 2007 15:08
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.