![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jeg har lige lagt mærke til, at de to kerner i min CPU har meget forskellige temperaturer. Core 1 er 34 grader celcius, og core 2 er 22 grader celcius. Jeg er ikke sikker på, om det er normalt eller ej, fordi jeg aldrig havde dual core før. Jeg undersøgte de processer, der bruger mest CPU i hverv bestyrer, og kontrolleret affinitet, og alle processer, hvor der indstilles til at bruge begge cores. Har de programmer, der kun ønsker at bruge en kerne? Er der alligevel for at ændre det? Eller har ophold på den måde? Tænkte det kunne være enkle med Google, men jeg kunne ikke finde noget. Svarene er værdsat .
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ikke 100%, men dette kan skyldes, at begge ikke er i brug lige hele tiden, andet centrale sandsynligvis kun åbner når det er nødvendigt.
| |||
| |||
| Er der nogen måde at få dem til at bruge lige? For hvis kun én kerne bruges ikke, så betyder det få slidt op?
|
| |||
| |||
| Du CPU vil sikkert lever længere end alle de andre dele i din pc, ville jeg ikke bekymre dig om det at få slidt. |
|
| |||
| |||
| Ok, så du tror, at det skal være fint? Hvad hvis jeg spiller spil. Jeg ved ikke, hvordan man kan overvåge de temperaturer, så vil jeg vide, hvor det er ved hjælp af en eller to kerner?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville ikke have troet, de temperaturer, bør være, at langt fra hinanden, er mine duel kerner altid inden for ca 5 grader af hinanden. Men det skal være fint, som for ham / hende, nej, der er ikke en måde at vide, at de begge bliver brugt i realtid (hvad jeg ved af), medmindre du har et LCD disply, jeg har et G15 tastatur, som har bygget en i og har CoreTemp kører som skærmens brug og temperaturer i Cores af CPU på LCD-skærmen.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville ikke bekymre dig om det - sikkert bare en kerne bliver brugt mere end den anden!
Hvad du kan gøre, men er åbne Jobliste ved at højreklikke på en proces, og klik på "Indstil tilhørsforhold", som giver dig mulighed for at tildele en proces, der både fyldning eller blot én af dem. CPU0 er core 1 og CPU1 er Core 2. Som standard, spreder hver proces på tværs af begge kerner. Mit system: #
|
|
| |||
| |||
| Citat:
.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg har en quad kerne og de temps er alle i omkring 5 grader C jeres fine
| |||
| |||
| Citat:
Please svar, hvis du kan blive generet at gøre det, da det som forfatter, jeg finder menneskelig motivation en konstant undersøgelse .............. Jeg er altid på udkig efter usædvanlige karaktertræk at bruge for tegn .......... |
![]() |
|
| Bogmærker |
Lignende Tråde | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Last Post |
| Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race | cheesepuff | CPU, bundkort og RAM | 11 | 29 august 2009 09:31 |
| Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 | sajasio | CPU, bundkort og RAM | 5 | 2 marts 2009 23:00 |
| Computer temperaturer | rsteenoven | General Hardware Chat | 24 | 31 marts 2008 14:37 |
| Højere Single Core, Basse Dual Core | mykul | CPU, bundkort og RAM | 7 | 16 februar 2008 13:28 |
| Temperaturer | Mikel | General Hardware Chat | 5 | 15 januar 2008 23:55 |
| Thread Tools | |
| |