![]() |
|
| |||
| |||
| Hei, Jeg la merke til at de to kjerner i min CPU har svært ulike temperaturer. Core 1 er 34 grader, og Core 2 er 22 grader. Jeg er ikke sikker på om det er normalt eller ikke, fordi jeg aldri hadde dual core før. Jeg sjekket prosessene bruker mest CPU i oppgave bestyrer, og sjekket tilhørighet, og alle prosesser der satt til å bruke begge kjerner. Gjør programmene kun vil bruke en kjerne? Er der allikevel å endre den? Eller har det å bo på den måten? Tenkte dette kunne være enkel med google, men jeg kunne ikke finne noe. Svarene er verdsatt .
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Ikke 100% men dette kan skyldes både ikke brukes likt hele tiden, andre kjerne trolig bare åpner seg når det trengs.
| |||
| |||
| Er det noen måte å få dem til å bruke like? Fordi hvis bare én kjerne benyttes, så ikke det blir utslitt?
|
| |||
| |||
| Du CPU vil trolig overleve alle de andre delene i PCen din, ville jeg ikke bekymre seg om det å bli utslitt. |
|
| |||
| |||
| Ok, så du tror det skal være fint? Hva om jeg spiller spill. Jeg vet ikke hvordan å overvåke temperaturer da, vil jeg vet hvor den er å bruke en eller to kjerner?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| jeg ville ikke trodd at temperaturen bør være så langt fra hverandre, er mine duell kjerner alltid innenfor ca 5 grader fra hverandre. Men det bør være greit, som for ingame, nei, det er ikke en måte å vite at de er både brukes i sanntid (som jeg vet om) med mindre du har en LCD disply, jeg har et G15 tastatur som har en innebygd i og har CoreTemp kjører som viser sin bruk og temperaturer på kjernene av CPU på LCD.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jeg ville ikke bekymre deg for det - trolig bare én kjerne blir brukt mer enn de andre!
Hva du kan gjøre selv er åpne Oppgavebehandling, høyreklikk på en prosess og klikk på "Set affinitet" som lar deg tilordne en prosess for å både kjerner eller bare en av dem. CPU0 er kjernen 1 og CPU1 er Core 2. Som standard, sprer hver prosess på tvers av begge kjerner. Min System: #
|
|
| |||
| |||
| Sitat:
.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| jeg har en quad core og temps er alle i rundt 5 grader C din fine
| |||
| |||
| Sitat:
Vennligst svar, hvis du gidder å gjøre det, siden som en forfatter jeg finner menneskelig motivasjon en konstant studie .............. Jeg er alltid på jakt etter uvanlige karaktertrekk som skal brukes for tegn .......... |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| Quad Core Vs. Dual Core - Video Rendering Time Race | cheesepuff | CPUer, Hovedkort & RAM | 11 | 29 august 2009 09:31 |
| Intel Core 2 Duo E8500 v Intel Core 2 Quad Q9650 v Intel Core i7 920 v Intel Core i7 940 | sajasio | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 2 mars 2009 23:00 |
| Computer temperaturer | rsteenoven | General Hardware Chat | 24 | 31 mars 2008 14:37 |
| Høyere Single Core, Lower Dual Core | mykul | CPUer, Hovedkort & RAM | 7 | 16 februar 2008 13:28 |
| Temperaturer | MikeL | General Hardware Chat | 5 | 15 januar 2008 23:55 |
| Thread Tools | |
| |