![]() |
|
| |||
| |||
| Hej, Jag märkte bara att de två kärnor i min CPU har mycket olika temperaturer. Core 1 är 34 grader celcius, och Core 2 är 22 grader celcius. Jag är inte säker på om det är normalt eller inte, eftersom jag aldrig hade dubbla kärnor innan. Jag kollade de processer som använder mest CPU i Aktivitetshanteraren och kontrolleras samhörighet, och alla processer där inställd på att använda båda kärnor. Gör program bara vill använda en kärna? Finns det något sätt att ändra det? Eller har det att förbli så? Tyckte detta skulle vara enkelt med Google, men jag kunde inte hitta någonting. Svar uppskattas .
__________________ HI:) |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Inte 100% men detta kan bero på att båda inte används lika hela tiden, andra kärnan förmodligen bara öppnar upp när det behövs.
| |||
| |||
| Finns det något sätt att få dem att använda lika? För om bara en kärna används, inte det bli utsliten?
|
| |||
| |||
| Du CPU kommer förmodligen att överleva alla andra delar i datorn, skulle jag dig inte om det blir utsliten. |
|
| |||
| |||
| Ok, så du tycker att det ska vara bra? Vad händer om jag spelar spel. Jag vet inte hur man kan övervaka temperaturer då, vet jag om det är med en eller två kärnor?
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle inte ha trott att temperaturen bör vara att långt ifrån varandra, är mina duell kärnor alltid inom ca 5 grader från varandra. Men det ska vara bra, som för ingame, nej, det är inte ett sätt att veta att de båda används i realtid (vad jag vet) om du inte har en LCD DISPLY, jag har ett G15 tangentbord som har en inbyggd i och har CoreTemp kör som Displays användning och temperaturer på kärnor processorn på LCD.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag skulle inte oroa sig för det - antagligen bara en kärna används mer än den andra!
Vad du kan göra men är öppna Aktivitetshanteraren, högerklicka på en process och klicka på "Ställ in affinity" som gör att du kan tilldela en process för både fyllning eller bara en av dem. Cpu0 är core 1 och CPU1 är Core 2. Som standard, sprids varje process över båda kärnor. Mitt System: #
|
|
| |||
| |||
| Citat:
.
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Jag har en Quad Core och temps är alla i ungefär 5 grader C dina böter
| |||
| |||
| Citat:
Snälla svara, om du kan brytt sig om att göra det, eftersom en författare jag tycker mänsklig motivation en konstant studie .............. Jag är alltid på jakt efter ovanliga karaktärsdrag att använda för tecken .......... |