![]() |
|
| |||
| |||
| Vilken av dessa 2 CPU's är snabbare, om de båda har maximala RAM och vad thay behöver: "Intel Celeron Dual-Core Processor T1600 1.66GHz (laptop) eller "Intel Celeron D 330 2,66 GHz processor (Desktop) Jag förstår att Dual CPU är inte lika dubbelt så snabbt som det beror på individuella program och sånt. Om du behöver mer information vänd, jag vet inte ens om du kan göra en direkt jämförelse med dessa vill jag bara en ungefärlig uppfattning om som är bättre. Cheers, James. |
|
| |||
| |||
| Någon? Även en gissning skulle vara till hjälp ... |
|
| |||
| |||
| En rak jämförelse är svår, den första är en dual core, medan den senare är en enda. Det beror på vad man letar med det att göra. Som en laptop, den kommer inte att vara spel. Vad tänker ni att jag kör på det? Dessutom, vad O / S? |
|
| |||
| |||
| CD 330 är "snabbare". Men som mctw nämner, om du kör flera eller gängade ansökningar, då kanske du märker en prestanda ökning med långsammare dubbel kärna. Men läser du efter, du är inte avgörandet mellan två datorer, en bärbar dator och ett skrivbord grundade enbart på processorhastighet är du? Det var hemskt på så många nivåer. |
|
| |||
| |||
| Nej du behöver inte oroa dig så är det inte vad jag gör, lol. Jag har precis köpt en ny bärbar dator och var nyfiken på om det skulle fungera bättre än mitt skrivbord, jag har inte fått den bärbara datorn ännu annars jag skulle bara prova och se. Från det du sa att det låter som jag kommer att se bättre prestanda som jag brukar ha problem på mitt skrivbord när man kör iTunes, Firefox och Photoshop eller något. Och faktiskt har jag bara men den bärbara datorn har 2 Gb RAM och skrivbordet bara 512 MB (jag har inte råd att uppgradera den!) Så det borde vara mycket bättre. Vad jag verkligen lust är en trevlig kraftfulla skrivbord som jag kan spela anständigt spel på och redigera video men tyvärr är jag dålig ... ![]() Skål för svar. |
|
| |||
| |||
| CPU hastighet är beroende av många faktorer GHz-processorer, RAM-minne, cacheminne, RPM hårddisk helst 7200 RPM så utan att alla dessa faktorer cant mäta datorns hastighet. Men från Intel Dual core och Intel D Processor Jag tror D processor är snabbare. |
|
| |||
| |||
| Citat:
CPU-hastigheten är helt skild från alla komponenter än CPU. |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Behöver Ethernet Faster Than 10Mbps! | 4D (Fordy (Ford) Ollie | Nätverk, Modem & VoIP | 12 | 18 juni 2009 11:16 |
| Snabbare bredband? | triathleterob | Nätverk, Modem & VoIP | 3 | 25 januari 2009 12:26 |
| Hur gör jag för att Vista startar snabbare och stänga Snabbare | ashmehta | Windows-operativsystem | 12 | 11 maj 2008 02:16 |
| Snabbare Fox | Cew27 | Webbläsare & FTP Klienter | 2 | 4 januari 2008 13:35 |
| Vilken är snabbare? | TJURPENIS | Processorer, moderkort & RAM | 1 | 19:e sep 2007 11:02 |
| Thread Tools | |
| |