mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

CPU värme

Reply

Thread Tools
Old 21 januari 2008, 13:47
Ledamot Gruppen

Default CPU värme

Hallå

Jag fick min nya processor, en AMD Athlon (tm) 64 X2 6000 +
Jag har laddat ner ett program som visar värmen från CPU, och redan från början att det har varit runt 50C. Jag undrar om det är normalt att processorn att vara så här varmt. när inte över klockade, och inte användas till någonting annat än google'ing nätet
Old 21 Januari 2008, 15:24
Givargruppen

Default CPU värme

Den högsta arbetstemperatur på ditt chip är 55 till 63 C, ser ut som du springer precis under den linje som ett fåtal människor som jag har hittat har sina sätt att köra runt 40 C märke, kolla i BIOS om temperaturen läste upp är korrekt, kontrollera i bios kör chip med full kapacitet och ger dig max avläsning, om det fortfarande är högt jag skulle rekommendera att investera i ett bättre kylsystem som körs på en marker i det nära max temp minskar det livstid

Mitt System: --

Processor (s):
Intel 2.4Ghz Core 2 Quad
Moderkort:
Acer EG31M
RAM Minne:
2 GIG DDR2 667
Grafikkort (s):
NVIDIA GeForce 8400GS
Ljudkort:
Realtek High Definition Flygburet
Hårddisk (s):
500GB + 250GB + 180gb SATA 2
Optisk enhet (er):
DVD-RW + DVD
Mål / PSU:
Omärkta mål och PSU @ 500 watt
Kylning:
MATERIEL
Nätverk / Internet:
Realtek PCI-E gigabite NIC
Monitor (s):
19 "LCD och 15 tums LCD
Operating System (s):
Triple Boot - Windows Vista slutlige
Reply

Register

Komihåglista

Liknande Trådar
Tråd Thread Starter Forum Svar Senaste Inlägg
Sapphire ATI 4870 1GB Heat Issue dsaliba Grafikkort & Skärmar 3 25 september 2009 13:40
Varför min laptop värme upp till mycket? hitman0042 Bärbara datorer, Mobiler & handdatorer 7 3 december 2008 09:39
Överklockning och värme. rbscooby Processorer, moderkort & RAM 23 6 juni 2008 12:57
Heat sondsteknik louhmaylin Processorer, moderkort & RAM 5 9 januari 2008 19:11
Kylfläns hållare ghbnic Processorer, moderkort & RAM 4 31 december 2007 16:20
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.