![]() |
|
| |||
| |||
| Hej Jag har varit tvungen att återgå till min gamla dator som min "nya" ett dött ..... hur som helst, jag har försökt att sätta detta en högst hastighet, ändrad till NTFS från FAT32, full defrag, tömmas un använda program och tas bort Norton Security som börjar bli en smärta. Problemet är denna maskin verkligen kämpar med CPU och toppar ut ens öppna den mest straighforward program. Jag har angett att CPU-Z utgångsenergi nedan om någon har några idéer för att hjälpa denna gamla timer (datorn inte jag) ut. Processor (s) Antal processorer1 Antal kärnor1 per processor Antal trådar1 (max 1) per processor NamnAMD Athlon XP Kod NamnFullblodshästar SpecifikationAMD Athlon (tm) XP 2000 + PaketSocket A (462) Familj / Model / Stepping6.8.1 Extended Family / Model7,8 Core SteppingB0 Teknik0,13 um Core Speed1665,9 MHz Multiplicerare x Buss hastighet12.5 x 133.3 MHz Specificerade Buss hastighet266,5 MHz Undervisning uppsättningarMMX (+), 3DNow! (+), SSE L1 Data cache (per processor)64 KBytes, 2-vägs ställa associativa, 64-byte line size L1 Instruction cache (per processor)64 KBytes, 2-vägs ställa associativa, 64-byte line size L2-cache (per processor)256 KBytes, 16-sätt som associativa, 64-byte line size Chipset & Memory NorthbridgeVIA P4M266/KM266 (VT8375) rev. 00 SouthbridgeVIA VT8235 rev. 00 Sidband Åtgärdandeinte kan hanteras, inte aktiverad Minne TypDDR Memory Size768 MBytes Memory Frequency133.3 MHz (1:1) DRAM Interfolieringingen CAS # Latency (TCL)2.5 klockor RAS # till CAS-nr. (tRCD)3 klockor RAS # Precharge (TRP)3 klockor Cykel Temne (TRAS)6 klockor System System Tillverkare System NameK7VM2 System S / N00000000 Moderkort VendorModerkort ModellK7VM2 BIOS VendorAmerican Megatrends Inc. BIOS-versionP1.30 BIOS Datum12/13/2002 Memory SPD Modul 1DDR, PC2700 (166 MHz), 256 MBytes, okänt märke Modul 2DDR, PC2700 (166 MHz), 512 MBytes, Samsung Programvara Windows-versionMicrosoft Windows XP Professional Service Pack 2 (Build 2600) DirectX version9.0c |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Förvånar mig inte att vara ärlig. Single Core CPU, mitten av mängden RAM-minne men två olika tillverkare Simms och olika minne belopp. Sedan lägger du till ett via chipset i mixen.
|
| |||
| |||
| Jag tänker köpa en bärbar dator till mig själv för min tunga grejer, men vill att det här en för att köra den lite mer efficienly för familjen saker. Mina barn älskar att lyssna på MP3-musik och naturligtvis surfat. Om du har några rekommendationer Jag skulle vara tacksam (bortsett från det uppenbara "bin man" en). |
|
| |||
| |||
| Jag har samma spec st övervåningen jag använda för tangentbord midi och kolla TV i sängen, men jag har bara 512 MB RAM. och det körs i idle ca 1-4%, thats med Norton 2005 och spybot runing onit too.Its inte snabb men den kommer att köra det mesta jag gör med någon probs! t.ex. WinTV, WMP, IE osv .. Det kommer inte att vara snabbast i världen men det är utformat för att köra XP så jag skulle leta efter elaka's, även som alex sa om RAM, försöker ta ut 256-minne och försök igen med din 512MB på egen hand. |