mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

CPU strömförsörjning.

Reply

Thread Tools
Old 12 december 2007, 03:25
Ledamot Gruppen

Default CPU strömförsörjning.

Jag har nyligen köpt en moderkortet Foxconn C51XEM2AA-8EKRS2H och det som en 8-pin strömförsörjning för processorn. Jag köpte ett nätaggregat med fallet att endast har en 4-pin CPU strömförsörjning ... Kommer detta leda till problem? Min AMD 64 X2 verkar inte köra snabbt alls. Power fråga?

Hälsningar,

Dean
Old 12 december 2007, 05:19
Ledamot Gruppen

Tja frågan om 4Pin på 8pin är egentligen inte en fråga faktiskt. En vän till mig fick ett Gigabyte P35 DQ6 med en Intel Core 2 Duo-processor och en bequit psu. Han fick också 4 stift på 8pin kontakten på MB. Han inkopplad och hans systemet löper stor. Bortsett från detta. Om CPU går långsamt kan det vara frågan om att PSU doesnt verkar korrekt makt systemet på grund av bristen på wattförbrukningen.

Vilka coud förmodligen problemet eftersom en standard psu i alla fall huvudsakligen är inte så kraftfull. Du kan skicka mig namnet på fallet i ditt nästa svar. Och gärna också ge mig din fullständiga st specifikationer. Eftersom jag behöver veta om ditt nätaggregat coud foder ditt system på något sätt.
Old 12 december 2007, 07:25
Givargruppen

Vissa kraftverk supplys har CPU-kontakten i två halfs att du måste sätta ihop sedan plug in Har du kollat det?

Mitt System: Puter

Processor (s):
Intel Quad Core Q6600
Moderkort:
Abit IN9
RAM Minne:
2x 1GB Patriot
Grafikkort (s):
XFX 8800GTS 320MB
Ljudkort:
Hårddisk (s):
750GB inre, 400GB Extern
Optisk enhet (er):
LG 20x DVD ny författare
Mål / PSU:
Enermax Infiniti 650W
Kylning:
Zalman HSF
Nätverk / Internet:
Monitor (s):
LG 19 "LCD
Operating System (s):
Windows XP Media Center 2005
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.