mindre kapital

Magazine
Go Back   Computer Juice > Computer Hardware > Processorer, moderkort & RAM

Register

CPU Vistelser vid 50% + när den inte är ansluten till LAN

Reply

Thread Tools
Old 3 juli 2009, 21:48
New Member Group

Hej Alla,
Förhoppningsvis har jag rätt forum ... Om inte kan en mod vägleda mig .. Jag är en noob ... Thx.
Tack på förhand för att kolla in mitt problem. Jag har en Intel 3,0 GHz processor XP SP3 Nvidia 9800 GT 512MB. Jag har en ok systemet. Man får inte ge mig probs jag har upplevt. Anytime Jag är inte ansluten till min bärbara dator (som är den delade Internet-anslutning) min CPU driver @ 48-65% konstant. När jag ansluter via LAN till min laptop det sjunker till normer 0-5% användning när enbart övervakning. Alla dessa kontrollera jag gjort med BoostSpeed och har på ett icke arbetsmiljö (inga program på skärmen). Jag vet att det kan vara lite extra användning under uppstart på grund av att söka efter nät men det händer även när nätverksanslutningen är inaktiverad.
Old 4 juli 2009, 03:03
Givargruppen

Det är förmodligen inget att oroa sig, troligen är det bara en märklig bugg, så egentligen är det inte fungerar tha hårt, det bara tror det.

Jag hade en fråga en tid sedan var min CPU låg på 276% - du kan inte alltid förlita sig på datorer!

Det enda jag kan tänka på är att det går att avsätta en ohelig mängd processorkraft till att försöka hitta en icke-existerande nätverk. För att testa det, bara stänga av allt kan du som ser till nätverk eller använder ett eller någonting alls gillar att sedan se hur den gör.
Reply

Register
Thread Tools

Arabic Bulgarian Chinese (Simplified) Chinese (Traditional) Croatian Czech Danish Dutch English Finnish French German Greek Hebrew Hungarian Italian Japanese Korean Latvian Lithuanian Norwegian Polish Portuguese Romanian Russian Serbian Slovak Spanish Swedish Thai Turkish Ukrainian

Copyright © 2006 - 2009 Computer Juice.