![]() |
|
| |||
| |||
| Hei folkens, Jeg har Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz, og jeg lurte på hva ganske temps skal jeg kjøre på? Jeg har denne temp sonde fra ASUS som fulgte med min mobo men jeg blir varme advarslene sier at jeg kjører vanligvis uten fast last som 50-53C im sikker som er veien til høy. jeg dont vite om programvaren er bare ikke lese ordentlig eller hva. Jeg har reseated min CPU to ganger nå og har sørget for at den er låst hardt ned og viften er i drift. plz hjelp hadde vært fint. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 50-53 mens tomgangskjøring er litt på høy side. 40 eller mindre, mens inaktiv ville være langt bedre.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Se hva temperaturen er rapportert i Realtemp: http://www.techpowerup.com/realtemp/ Hva kjøler bruker du? Har du sett noen spenninger osv manuelt i BIOS?
|
| |||
| |||
| Jeg bruker den stock Intel heatsink og fan. Jeg har sørget for at det er tett og har nok termisk sammensatte et par ganger. og nei jeg har ikke rørt den bios jeg dont vite at mye om at ting. Kanskje jeg må oppdatere den tho siden jeg har ikke siden jeg fikk mobo |
|
| |||
| |||
| nettopp installert real temp og det er vist 40 og 40 og avstand til TJ maks er 54 og 54? |
|
| |||
| |||
| Er det på inaktiv eller belastning?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Få en bedre Heatsink. De lager en ikke klippe det lenger. Hvis problemet fortsetter, så er det på tide å kjøpe en ny CPU. Hvor lenge har du hatt dette problemet? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nei, problemer med CPU temp angir ikke tid til å kjøpe en ny CPU.
"Jeg elsket P182 så mye at når kona system var bråkete og trengte all slags rengjøring, jeg kjøpte henne en. Da jeg ønsket en katt, jeg kjøpte en P182. The P182 er ikke en katt per se, men det er fremdeles et utmerket kjøp. Min System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jeg er enig med karbon. En overopphetet CPU er ikke forårsaket av CPU selv. Når det er sagt, en overoppheting CPU kan ha det levetid reduseres. Det beste NCC Speed kan gjøre er å erstatte lager heatsink så snart som mulig. En ekstra tilfelle fan eller 2 kan være en god ide også. :) |
|
| |||
| |||
| prøve å kjøre en CPU temp hjelp Real Temp eller Core Temp eller begge som de gir forskjellige svar annen grunn .. koble Intel og spørre dem om råd hvis du er usikker om temperatur |
![]() |
|
| Hugseliste |
Lignende Tråder | ||||
| Tråd | Tråd startet | Forum | Svar | Siste innlegg |
| CPU temp monitor | Cew27 | CPUer, Hovedkort & RAM | 3 | 9 mars 2008 11:34 |
| Temp monitor | Spencer2004 | General Hardware Chat | 2 | 15 nov 2007 01:00 |
| Høy CPU Temp! | Blazing933 | CPUer, Hovedkort & RAM | 15 | 3 nov 2007 17:12 |
| Pentium 3 Temp | Axegrinder | CPUer, Hovedkort & RAM | 5 | 8nde sep 2007 04:19 |
| E6750 temp | necromancier | CPUer, Hovedkort & RAM | 14 | 28 august 2007 15:33 |
| Thread Tools | |
| |