![]() |
|
| |||
| |||
| Hej killar, Jag har Intel Core 2 Duo E8400 3,0 GHz och jag undrade vad Kinda temps ska jag köra på? Jag har denna temp probe från ASUS som medföljde mitt mobo, men jag fortsätter att få värme varningar säger att jag kör oftast med någon verklig belastning gillar 50-53c im säker på att det är vägen till hög. Jag vet inte om programvaran är bara inte läser ordentligt eller vad. Jag har reseated min cpu två gånger nu och se till att det är låst ordentligt ner och fläkten är i drift. plz någon hjälp skulle vara jättebra. |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| 50-53 medan tomgångsperioden är lite för optimistisk. 40 eller mindre samtidigt idle skulle vara mycket bättre.
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Se vilken temperatur redovisas i Realtemp: http://www.techpowerup.com/realtemp/ Vilken kylare använder du? Har ni satt något spänningar etc manuellt i BIOS?
|
| |||
| |||
| Jag använder beståndet Intel heatsink och fläkt. Jag har sett till att det är korta och har tillräckligt med termisk förening ett par gånger. och nej jag har inte berört de bios Jag vet inte så mycket om allt det där. Jag kanske måste uppdatera den tho eftersom jag har icke sedan jag fick mobo |
|
| |||
| |||
| just installerat real temp och det är som visar 40 och 40 och avstånd till tj max 54 och 54? |
|
| |||
| |||
| Är det på tomgång eller belastning?
__________________ serverguy |
|
| |||
| |||
| Få en bättre Heatsink. Aktiemarknaden är inte skär det längre. Om problemet kvarstår, då det är dags att köpa en ny CPU. Hur länge har du haft detta problem? |
|
| ||||||||||||
| ||||||||||||
| Nej, problem med CPU temp tyder inte på tiden att köpa en ny CPU.
"Jag älskade P182 så mycket att när min fru: s system var alla bullriga och som behövs för alla typer av städning, jag köpte henne en. Sedan, när jag ville ha en katt, jag köpte ett P182. De P182 är inte en katt i sig, men det är fortfarande ett utmärkt köp. " Mitt System: 日夏子
|
|
| |||
| |||
| Jag håller med Carbon. En överhettning CPU inte orsakas av processorn själv. Med detta sagt, en överhettning CPU kan ha det är livslängden förkortas. Det bästa NCC Speed kan göra är att ersätta de lager heatsink så snart som möjligt. En extra fall fläkten eller 2 kan vara en bra idé också. :) |
|
| |||
| |||
| försök köra en CPU temp använda Real Temp eller Core Temp eller båda, eftersom de ger olika svar av någon anledning .. ansluta Intel och be dem om råd om du är osäker på temperaturen |
![]() |
|
| Komihåglista |
Liknande Trådar | ||||
| Tråd | Thread Starter | Forum | Svar | Senaste Inlägg |
| Cpu temp övervaka | Cew27 | Processorer, moderkort & RAM | 3 | 9 mars 2008 11:34 |
| Temp övervaka | Spencer2004 | General Hardware Chat | 2 | 15 november 2007 01:00 |
| Hög Cpu Temp! | Blazing933 | Processorer, moderkort & RAM | 15 | 3 november 2007 17:12 |
| Pentium 3 Temp | Axegrinder | Processorer, moderkort & RAM | 5 | 8:e sep 2007 04:19 |
| E6750 temp | necromancier | Processorer, moderkort & RAM | 14 | 28 august 2007 15:33 |
| Thread Tools | |
| |